În timp ce eram șocați cu Dl. Georgescu, Calea Victoriei a urcat două poziții în topul celor mai scumpe străzi de pe planetă

25 nov. 2024
22112 afișări
În timp ce eram șocați cu Dl. Georgescu, Calea Victoriei a urcat două poziții în topul celor mai scumpe străzi de pe planetă
În timp ce eram șocați cu Dl. Georgescu, Calea Victoriei a urcat două poziții în topul celor mai scumpe străzi de pe planetă | Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Calea Victoriei din București urcă două poziții în clasamentul celor mai scumpe artere comerciale din lume, ajungând pe poziția 38, în contextul în care chiriile din Capitală au înregistrat în ultimul an a șaptea cea mai mare creștere dintre cele 138 de piețe analizate la nivel global în cel mai recent raport „Main Streets Across the World”, realizat de Cushman & Wakefield.

Calea Victoriei, pe locul 38 în topul celor mai scumpe artere comerciale din lume

Cu un nivel al chiriilor pe Calea Victoriei de 60 euro/mp/lună, principala arteră comercială din România, în creștere cu 9% față de 2023, Bucureștiul ocupă locul 38 la nivel mondial și 23 în clasamentul european, la egalitate cu Ljubljana, potrivit unui comunicat transmis de Agerpres.

În Praga (225 de euro/mp/lună), Budapesta (140 euro/mp/lună), Belgrad (90 euro/mp/lună), Varșovia (86 euro/mp/lună) și Zagreb (70 euro/mp/lună), chiriile sunt peste nivelul din București. O valoare mai mică a fost înregistrată în Sofia (57 euro/mp/lună), Bratislava (45 euro/mp/lună), Vilnius (37 euro/mp/lună), Riga (35 euro/mp/lună) sau Skopje (28 euro/mp/lună).

Via Montenapoleone din Milano, cu o chirie de 1.667 euro/mp/lună, a devenit cea mai scumpă destinație de retail din lume, detronând Fifth Avenue din New York (1.628 euro/mp/lună). Schimbarea reflectă creșterea puternică a chiriei de pe artera din orașul italian, care a depășit 30% în ultimii doi ani, precum și aprecierea monedei europene în raport cu dolarul american.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox, citată în comunicat, susține că:

Retailul de lux din București continuă să evolueze, reflectând tendinţele regionale şi globale. Calea Victoriei, principala arteră comercială din România, a înregistrat o creștere a chiriilor cu 9% în ultimul an, una dintre cele mai mari rate la nivel mondial, semn că interesul retailerilor internaționali este în creștere.

Cu toate acestea, chiriile pentru spațiile premium rămân sub nivelurile din alte capitale europene precum Praga sau Budapesta. Această dinamică, coroborată cu o încetinire globală a creșterii veniturilor brandurilor de lux, indică atât provocările economice, cât și oportunitățile pe care piața din București le poate valorifica în următorii ani.

Sunt deja dezvoltatori prezenți pe piața locală care pariază pe creșterea interesului brandurilor de lux pentru România și au în construcție facilități de retail care se adresează acestui segment de piață.

Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanță imobiliară, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale. Are 52.000 de angajați în aproape 400 de birouri și peste 60 de țări și venituri de 9,5 miliarde de dolari.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies