ESENTIALȘTIRI

În sfârșit o veste. Sorin Cîmpeanu anunță data redeschiderii școlilor: Într-o formă sau alta, vom reuşi

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a vorbit, joi, la Realitatea Plus, despre o dată oficială de redeschidere a școlilor într-un fel sau altul, adică ori toate, ori doar în zonele în care riscul de infectare este mai mic. Un lucru este sigur, până pe 8 februarie nu se schimbă nimic.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a transmis joi că se va „reuşi” deschiderea şcolilor în data de 8 februarie „într-o formă sau alta”. Potrivit ministrului, problemele predării online sunt „structurale, nu sunt probleme circumstanţiale”, de care „se loveşte orice stat”.

Mesajul lui Cîmpeanu

„Vom reuşi să deschidem şcoala, este o convingere profundă, pe data de 8 februarie, fie că vom reuşi toate şcolile din România, fie că vom reuşi să deschidem şcolile în zonele care au o rată de infectare scăzută. O să prioritizăm învăţământul primar şi grădiniţe, ştiut fiind că este cel mai dificil de abordat în maniera online, fie că vom prioritiza elevii claselor a VIII-a şi a XII-a, care susţin examenele naţionale. Într-o formă sau alta, vom reuşi să deschidem şcolile, este convingerea mea. Educaţia rămâne prioritatea acestui guvern”, a spus Cîmpeanu la Realitatea Plus.

Ce se întâmplă cu examenele naționale

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a avut, joi, discuţii cu sindicaliştii din învăţământ şi cu reprezentanţi ai organizaţiilor din domeniu şi a precizat, într-o conferinţă de presă, că nu s-a făcut referire la anularea sau decalarea examenelor naţionale, potrivit Agerpres.

Ministrul Cîmpeanu s-a întâlnit cu reprezentanţii sindicatelor „Spiru Haret”, FSLI, Alma Mater, ai Consiliului Naţional al Elevilor, ai Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar, dar şi cu cei ai studenţilor de la ANOSR, UNSR şi USR.

Potrivit acestuia, examenele naţionale trebuie să aibă loc la datele planificate, cu prezenţă fizică şi pe o tematică ce trebuie adaptată la ceea ce s-a predat şi la ceea ce a asimilat elevul.

„În niciun caz, în nicio discuţie nu a rezultat anularea şi nici măcar decalarea examenelor naţionale. Pentru predictibilitate, examenele naţionale trebuie să se deruleze la datele planificate, cu prezenţă fizică şi pe o tematică ce într-adevăr va trebui să fie adaptată la ceea ce s-a predat şi la ceea ce a asimilat elevul. Ceea ce s-a predat ştim din raportări, ceea ce a asimilat elevul vei putea şti în urma unei evaluări personalizate. Pentru că există discrepanţe mari pe care trebuie să le recunoaştem, să le asumăm şi să vedem ce putem să facem mai bine pentru a diminua pierderile.

Nu pretinde nimeni că vom putea compensa absolut toate pierderile, este important să compensăm cât mai mult din aceste pierderi”, a arătat ministrul Educaţiei.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button