„În Otopeni, haosul abia începe și o să dureze ani!” Mega Șantierul M6 a luat prin surprindere autoritățile, nimic n-a fost pregătit, spune și un consilier local

03 feb. 2025
12293 afișări
"În Otopeni, haosul abia începe și o să dureze ani!" Mega Șantierul M6 a luat prin surprindere autoritățile, nimic n-a fost pregătit, spune și un consilier local. Sursa foto: Bogdan Dorcioman/Facebook

Se lucrează deja în Otopeni și vor fi instaurate noi restricții de circulație pentru Șantierul M6. Un consilier local USR spune că Otopeniul este „orașul care n-a văzut șantierul venind” și spune că autoritățile locale au fost surprinse de lucrări, deși nu ar fi trebuit să fie așa.

Blocajul din Otopeni este predictibil și inevitabil, spune Bogdan Dorcioman.

Despre Șantierul M6 din Otopeni: „singurii care vor plăti pentru această nepăsare sunt locuitorii”

Otopeni: Orașul care n-a văzut șantierul venind.

Se pare că autoritățile au fost surprinse de lucrările metroului așa cum un om ar fi surprins de venirea iernii în decembrie: complet nepregătite. Da, este un proiect național, gestionat de la centru, dar dacă ai un elefant care îți intră în sufragerie, măcar dai canapeaua la o parte, nu aștepți să vezi ce strică, spune Bogdan Dorcioman, consilier local Otopeni USR, într-o postare pe Facebook.

Bogdan Dorcioman spune că, într-o ședință a Consiliului Local a primit o replică „de toată frumusețea”:

Nu mai avem ce să facem acum, nu mai putem modifica nimic, pentru că riscăm să întârziem proiectul metroului.

Consilierul USR spune că asta se întâmplă când autoritățile nu sunt proactive, nu anticipează problemele și nu caută cele mai bune soluții din timp.

Ce face autoritatea care ar trebui sa ne rezolve problemele?

✅ Așteaptă. Pentru că de ce să gândești în avans?
✅ Se miră. „Vai, dar ce praf! Dar ce blocaje! Cine ar fi crezut?!”
✅ Promite. Așteptăm strategii, planuri, soluții. Vine 2030 și, poate, și metroul, dar noi tot la „analizăm” o să fim.

Oamenii care locuiesc în Otopeni petrec mai mult timp în trafic și au mai mult praf în case

Între timp, cei care locuiesc în Otopeni își dublează timpul petrecut în trafic și au casele pline de praf, „în timp ce administrația locală adoptă strategia struțului: capul în nisip, poate trece de la sine.”, spune consilierul USR.

Planificare macro? O comunicare minimă? Ar fi fost frumos, dar nu e genul nostru. Așa că, dragi locuitori ai Otopeniului, pregătiți-vă: haosul abia începe și o să dureze ANI DE ZILE, iar cei care ar trebui să-l gestioneze sunt ocupați să pară surprinși.

Bogdan Dorcioman spune că urmează stația de metrou de la McDonald’s, iar Strada Oașului se va închide traficului rutier.

Reacția alor nostri? Tăcere. Zero plan. Așteptăm blocajele și apoi vedem ce facem. Sau… nu mai facem nimic, că „riscăm să întârziem proiectul metroului.” 🙂

Despre soluții

Consilierul local mai spune că acest proiect trebuia gestionat din timp și de autoritățile locale. Este necesară o strategie generală, nu „improvizații punctuale pentru fiecare stație, fiecare stradă”.

Despre soluțiile evidente:

  • Există trenul care leagă Otopeniul de București, dar nu există un plan, astfel încât să fie integrat în transportul local.
  • Nu există rute alternative gândite din timp, comunicate clar, implementate treptat.

Cum ar fi arătat o mini-centură

Se știe de ani de zile că vine șantierul. A fost timp suficient să se pregătească o mini-centură, o variantă ocolitoare, măcar să se încerce:

  • Pe sensul de mers Ploiești – București:
    • Intrare pe Drumul Gării Odăi (pe la patinoar), o stradă relativ nouă, care se termină în câmp.
    • Putea fi continuată pe lângă calea ferată, căutată o soluție de conectare cu Centura, prin Odăi sau prin Cepeca (și mai rezolvam o problemă).

Știu, Centura ține de CNAIR, „nu e treaba noastră.” Scuza perfectă pe care o tot auzim! Dar se putea face lobby, se putea pune presiune, se putea negocia, se putea comunica oamenilor: „Uite, încercăm, lucrăm la soluția asta, apoi la cealaltă…” Dar de unde atâta viziune?

  • Pe sensul de mers București – Ploiești:
    • Eterna problemă cu intrarea pe Centură pe la Arabesque.

Poate că ar fi fost soluția ideală de ocolire. Dacă s-ar fi pus presiune din timp… Dar cine să o facă?
A scris cineva un comentariu pe aici, o comunicare masiva, sa se foloseasca rutele ocolitoare pe A0, A3. Ca buget generos pentru publicitate avem în fiecare an, dar e folosit in alte scopuri.

La finalul mesajului, consilierul USR spune că orașul Otopeni se îndreaptă spre un blocaj predictibil și singurii care vor avea de suferit sunt cei care locuiesc aici:

inevitabil și complet de evitat dacă ar fi existat un minim de responsabilitate și planificare. Dar, până una-alta, singurii care vor plăti pentru această nepăsare sunt locuitorii Otopeniului.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies