Ultimul tramvai Imperio dintre cele cumpărate de Primăria Capitalei prin contractul cu Astra Vagoane este pe drum spre București, anunță primarul general Nicușor Dan.
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, anunță că tramvaiul Imperio cu numărul 100, ultimul achiziționat de PMB, va ajunge zilele acestea în București.
Edilul informează că în curând vor începe procedurile pentru cumpărarea altor tramvaie, troleibuze și autobuze, astfel încât toată flota STB să fie modernizată.
Zilele acestea ajunge în București tramvaiul Imperio numărul 100, ultimul dintre cele achiziționate prin contractul cu Astra Vagoane.
Avem, astfel, 300 de noi mijloace de transport în comun în Capitală, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze și 100 de autobuze hibrid.
În curând vom demara procedurile pentru achiziții suplimentare, astfel încât, etapizat, să modernizăm complet flota STB.
Pe lângă investițiile necesare care trebuie făcute pentru a înlocui mijloacele de transport vechi din București, este nevoie și de investiții masive în modernizarea șinelor de tramvai, multe dintre ele fiind reparate doar punctual, aflându-se într-o stare avansată de degradare.
Unul dintre șantierele deschise pentru reabilitarea șinelor este cel de la linia 5. Nicușor Dan a anunțat, printr-o postare pe pagina de Facebook din 13 septembrie, care este stadiul lucrărilor.
S-a turnat asfalt pe linia 5 între șinele de tramvai de la Bd. Ștefan Cel Mare până la str. Doamna Oltea, de la intersecția str. Barbu Văcărescu cu Bd. Lacul Tei până la intersecția str. Barbu Văcărescu cu str. Comandor Eugen Botez, și de la Pasaj Băneasa până la intersecția str. Barbu Văcărescu cu str. Siriului.
Se lucrează în continuare la montarea traverselor și a șinei și la amplasarea ultimilor stâlpi metalici de iluminat.
Linia 5 este reabilitată pe o lungime de aproximativ 4,3 km, pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Pasajul Băneasa.
Termenul de finalizare al lucrărilor de reabilitare este februarie 2025.
Amintim că una dintre firmele care se ocupă de lucrările de aici a sistat șantierul pentru câteva săptămâni din cauza facturilor foarte mari pe care municipalitatea nu le-a plătit. Unul dintre constructori spunea atunci că a realizat lucrări de peste 41 milioane de lei, din care PMB a plătit 6,5 milioane de lei.
Ulterior, la sfârșitul lunii iulie, Consiliul General al Municipiului București a aprobat alocarea a 40 de milioane de lei pentru șantierul de la Linia 5, iar lucrările au fost deblocate.
Totodată, a mai fost deschis un alt șantier de reabilitare a șinelor de tramvai de pe Strada Nicolae Teclu, pe porțiunea de acces în depoul Titan.
Primăria Capitalei promite că, în total, lucrări de reabilitare a infrastructurii de tramvai se vor face pe o lungime de 50 de km.
Te-ar mai putea interesa și: