Tramvaiul Imperio Metropolitan cu numărul 100 a ajuns luni seară la București. Este ultimul tramvai cumpărat de Primăria Capitalei prin contractul încheiat cu Astra Vagoane Călători. După ce o să treacă prin testele și verificările necesare, o să circule pe linia 11, anunță viceprimarul Capitalei.
Stelian Bujduveanu a anunțat că tramvaiul Imperio Metropolitan cu numărul 100 a ajuns luni seară, 30 septembrie 2024, la București.
Noul tramvai rămâne în depou până vor fi realizate toate testele și verificările, apoi o să circule pe linia 11 (între Depoul Alexandria și Cartierul 16 Februarie). Imperio cu nr.100 rămâne pe linia 11 până când vor fi reabilitate și celelalte linii, explică viceprimarul Capitalei într-o postare pe pagina de Facebook:
Tramvaiul Imperio cu numărul 100 a ajuns aseară în București. După ce trece prin toate testele și verificările specifice, îl veți vedea pe linia 11, până reabilităm și celelalte linii.
Aceasta este ultima livrare din contractul cu Astra Arad:
Cu această livrare, încheiem contractul semnat cu Astra Arad, care ne-a ajutat să înlocuim tramvaiele vechi cu unele moderne și de înaltă performanță.
Totodată, Bujduveanu anunță că Primăria Municipiului București lucrează deja la noile proceduri pentru achiziția de troleibuze și tramvaie suplimentare, astfel încât transportul public să fie îmbunătățit cât mai mult.
La sfârșitul săptămânii trecute, Nicușor Dan a ținut să ne amintească că, în prezent, în București sunt 300 de noi mijloace de transport în comun: 100 de tramvaie, 100 de troleibuze și 100 de autobuze hibrid.
Noile tramvaie Imperio au o capacitate totală de 322 de locuri fiecare, dintre care 56 de locuri pe scaune, dar și un loc special pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii.
Ușile, zonele de acces și trecerile asigură accesul călătorilor cu nevoi speciale (dizabilități locomotorii și/sau mobilitate redusă) pe platforma special destinată, dar și a celorlalți călători pe toată lungimea vagonului. Tramvaiele noi au buton de semnalizare a intenției de acționare a rampei atât la interiorul, cât și la exteriorul vagonului, dar și semnalizare la bord pentru vatmani. Trapa (rampa) este rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală cu sistem de protecție împotriva plecării tramvaiului cu trapa deschisă, potrivit Club Feroviar.