Imagine din vechiul București: Tramvaiul 19 pe Calea Văcărești. Povestea modelului LHB GT8, introdus pe șine la finalul anului 1968

18 apr. 2023
7859 afișări
Imagine din vechiul București: Tramvaiul 19 pe Calea Văcărești. Povestea modelului LHB GT8, introdus pe șine la finalul anului 1968
Imagine din vechiul București: Tramvaiul 19 pe Calea Văcărești. Povestea modelului introdus pe șine la finalul anului 1968 | Sursă foto: Facebook-Imagini și povești din București

Tramvaiele ce au mers pe șinele din București au o istorie bogată, iar în ultimii 130 de ani, numeroase modele au străbătut orașul. Unul dintre acestea este LHB GT8, adus în Capitală la finalul anului 1968.

Tramvaiul LHB GT8, pe Calea Văcărești din București

În 2024, prin București circula tramvaie moderne, electrice. Cu toate astea, la început tramvaiele care au dus bucureștenii dintr-o parte a orașului în alta, erau trase de cai. Oamenii considerau că acestea erau elegante și comode, așa că nu erau deranjați de acest aspect.

Printre strămoșii tramvaielor Imperio se numără și modelul LHB GT8. O fotografie cu acesta, mergând ce Calea Văcărești, a fost publicată de N. Gheorghe, pe grupul de Facebook „Imagini și povești din București”, alături de următorul mesaj:

În prim plan tramvaiul LHB GT8. Acest model de tramvai a fost adus nou la sfârșitul anului 1968 din R.F.G. și a circulat pe liniile din București până la sfârșitul anilor 80. A fost casat prin anul 1994, probabil datorită uzurilor prea mari, stării tehnice precare, precum și lipsei pieselor. A fost alocat depoului Militari în primă fază apoi depoului Titan, deși a fost garat ocazional și la depoul Dudești.

Numărul său de parc a fost 3501și a fost vopsit în roșu cu alb ca toate vehiculele ITB ale acelei perioade. Era un vehicul foarte modern pentru acea vreme.

Tramvaiul 19 pe Calea Văcărești
Tramvaiul 19 pe Calea Văcărești | Sursă foto: Facebook-Imagini și povești din București

Acest model de tramvai, adus la finalul anilor `60 în București, circula preponderent pe următoarele liniile: 13, 17, 19, 30, 26 și 27.

Tramvaiul LHB GT8 a reprezentat „baza” pentru realizarea vagoanelor V3A fabricate de URAC. Modelul a fost copiat de autoritățile din România, fapt ce a stârnit nemulțumirea companiei germane. Cu toate astea, cele două modele nu erau identice.

V3A prezenta numeroase diferențe. Acestea aveau un designe diferit, motoare mai puternice și erau realizate integral din fier, pe când cele nemțești erau fabricate din materiale ușoare. Din acest motiv

Cookies