PMB a plătit 53.000 de lei pentru idei deja propuse: piste pe carosabil, campanii de conştientizare

de:
30 mart. 2014
0 Afișari
PMB a plătit 53.000 de lei pentru idei deja propuse: piste pe carosabil, campanii de conştientizare

Primăria Generală a Capitalei a demarat, în luna decembrie, o platformă pe care a invitat bucureştenii să contribuie cu o idee pentru oraş, idee care, dacă va fi desemnată câştigătoare, va fi prezentată în fața unei comisii din Primărie.

Publicarea câştigătorilor trebuia să se facă pe 23 decembrie, însă a avut o lună întârziere- conform Municipalităţii, „din cauza complexităţii ideilor propuse şi a perioadei libere aferentă sărbătorilor de iarnă”.

Au fost înscrise în concurs 103 idei, iar proiectele desemnate câştigătoare au fost alese prin votul deschis al vizitatorilor de pe site-ul concursului, numărul de preluări în reţelele de socializare şi votul unui juriu de trei persoane din cadrul Primăriei Municipiului București. 

LOCUL I- Simona Băjenaru, cu proiectul „EcoCev”

„EcoCev este ideea a 4 elevii din Colegiul Economic „Viilor” (initial sub numele de EcoCev) . Acest proiect propune implicarea atat elevilor cat si a profesorilor din toate scolile si liceele din Bucuresti intr-o activitate de voluntariat unde elevul invata sa adopte o initiativa pozitiva atunci cand vine vorba despre daruirea lucrurilor care nu ii mai sunt folositoare catre alti copii care au mare nevoie de acestea . 
Asadar in fiecare an ( pe data de 10 decembrie -propunem noi ) toti elevii scolilor si liceelor din Bucuresti, merg in vizita la centre (case) pentru copii cu donatiile colectate din cadrul unitatii de invatamant insotiti de profesori. Elevii implicati care au invatat sa daruiasca din putinul lor si altora o sa fie rasplatiti cu diploma de voluntariat si cu siguranta nu vor uita experienta.” Descrierea completă a proiectului, aici.

LOCUL II- Dinu Bogdan, cu proiectul „Piste pentru biciclete”

„Proiectul este foarte simplu de implementat, si anume rezervarea a 1 metru din spatiul carosabil pentru biciclisti pe toate arterele cu minim 2 benzi. Marcarea se face cu vopsea. Nu este nevoie de semafoare, pasarele, poduri speciale sau alte materiale de delimitare cum a fost cazul celor de pe bucate de 450 metri de pe Splai care au fost deja schimbate o data.
Foarte multe studii arata ca sprijinirea transportului urban cu bicicleta este mai eficient in descongestionarea traficului decat benzile destinate exclusiv transportului public”.
Descrierea complete, aici

Bicicliştii din Bucureşti au cerut de mai multe ori piste pe carosabil, iar, în luna martie a anului trecut, Primăria Capitalei anunţa că se va întâmpla acest lucru- chiar pe Splaiul Independenţei, zona dată ca exemplu în proiectul câştigător de mai sus. S-a răzgândit însă, iar primarul general Sorin Oprescu a declarat, la o săptămână după, că nu are curaj să le facă pe carosabil, deoarece „Nu vreau să stau să număr morții”.

LOCUL III- Chirica Adela, cu proiectul „Dacă îmi iei locul ia-mi şi handicapul”

„In calitate de mama a unui copil cu dizabilitati si presedinte al unui ONG care sustine familiile copiilor cu diverse forme de epilepsie – Asociatia pentru Dravet si alte Epilepsii Rare – am avut ocazia sa constat ca locurile de parcare rezervate persoanelor cu dizabilitati sunt, de multe ori, ocupate in mod abuziv (…)Ca urmare a acestei situatii, as dori sa propun desfasurarea unei campanii de constientizare a importantei locurilor de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati sub numele „Daca imi iei locul ia-mi si handicapul”, in colaborare cu Primaria Municipiului Bucuresti si cu administratiile parcarilor publice. Campania va presupune distribuirea de materiale informative si aplicarea de amenzi pentru cei care ocupa in mod abuziv locurile de parcare pentru persoanele cu dizabilitati, mergand pana la ridicarea autoturismelor.” Mai multe detalii despre proiect, aici.

Conform PMB, platforma oideepentrubucuresti.ro face parte dintr-o strategie pe termen lung, „demarată pentru sondarea opiniei publice cu privire la priorităţile identificate pentru agenda municipalităţii”. Pentru această strategie, s-a plătit 53.000 de lei fără TVA, însă PMB subliniază că acest cost a inclus:

♦ organizarea de focus-grup-uri, înainte de lansare, pentru a testa mecanismul de vot, de premiere şi tematica;

♦ elaborarea  propunerilor de design şi racordarea acestora la tendinţele internaţionale;

♦ proiectarea arhitecturii de conţinut şi programarea site-ului;

♦ testarea site-ului într-o perioadă de beta-testing;

♦ elaborarea strategiei de comunicare online în reţele de socializare (cu focus în reţeaua Facebook, indentificată ca fiind cea mai relevantă pentru grupul nostru ţintă);

♦ implementarea şi optimizarea planului de comunicare online ce a generat mai mult de 17.300.000 de afişări cu o expunere la peste 1.230.000 de persoane din grupul ţintă identificat;

♦ validarea, moderarea şi administrarea ideilor înscrise în concurs;

♦ centralizarea şi interpretarea datelor demografice legate de vizitatori şi participanţi;

♦ redactarea şi elaborarea raportului socio-demografic final;

Echipa care a dus acest proiect la bun sfârşit a inclus şapte oameni: un coordonator, un editor de conţinut, un designer, doi programatori, un beta-tester şi un cercetător, după cum se arată în răspunsul primit la solicitarea B365.ro.

Am cerut informaţii Primăriei Municipiului Bucureşti, pe 17 ianuarie, privitoare şi la metoda de atribuire a contractului şi vizavi de firma care s-a ocupat de proiect însă, la mai bine de o lună de la solicitarea noastră, nu am primit răspuns.

Cookies