Câte zeci de milioane de euro învârt firmele de ridicat maşini

de:
10 mai 2011
10 Afișari
Câte zeci de milioane de euro învârt firmele de ridicat maşini

În timp ce bucureştenii se plâng că nu au suficiente locuri de parcare, afacerile firmelor de ridicări din Capitală auto merg „ca pe roate”. Reporterii B365.ro au totalizat cifrele de afaceri rulate de societăţile de ridicări maşini din toate sectoarele Capitalei, pe baza datelor centralizate de Ministerul Finanţelor Publice, la nivelul anului 2009, întrucât rezultatele financiare aferente lui 2010 nu au fost încă publicate de ministerul de resort.

Statisticile sunt grăitoare: firmele care ridică maşinile parcate neregulamentar de bucureşteni au înregistrat, în anul 2009, afaceri totale de peste 176 milioane lei (42 milioane euro).

Afacerile derulate de firmele de ridicări auto, între 2008-2009, în sectoarele din Capitală
SectorNume firmă20082009
cifră de afacericifră de afaceri
Sectorul 1C.F.R. Transauto SA15,3 mil. Lei*16,95 mil. Lei
Sectorul 2Supercom SA111,33 mil. Lei118,54 mil. Lei
Sectorul 3Rosal Ecologic Recycling System SRL33,2 mil. Lei33,24 mil. Lei
Sectorul 4Autosal Expert SRL **00,18 mil. Lei
Sectorul 5nu are firmă de ridicări auto00
Sectorul 6Ilcor Auto Eco SRL0,95 mil. Lei7,22 mil. Lei
* societatea nu are bilanţul disponibil pe anul 2008, ci doar pe 2007
** societatea nu era înfiinţată în anul 2008
Sursa: Ministerul Finanţelor Publice

Miza este destul de mare dacă ţinem cont de faptul că consilierii generali ai Municipiului Bucureşti au avut pe masă un proiect de lege care să interzică ridicarea autoturismelor în Capitală, însă iniţiativa legislativă s-a soldat cu un eşec pentru şoferi. Proiectul de hotărâre de Consiliu General nu a fost aprobat pentru că i-a lipsit doar un singur vot favorabil.

Contracte foarte bănoase de la Chiliman pentru familia Walter

Societatea de ridicări auto, care operează în Sectorul 1 al Capitalei – C.F.R. Transauto SA, este controlată de familia lui Florian Walter (fost Bucşă şi patron la echipa de fotbal Universitatea Cluj) prin intermediul a doi dintre copii: Alexandru Cosmin şi Valentin Georgian. Aceeaşi familie este acţionară şi la firma Romprest, responsabilă pentru salubrizarea Sectorului 1 pe baza unui contract parafat la o sumă fabuloasă: 450 de milioane de euro. Procedura de achiziţie a serviciilor de salubrizare, potrivit contractului încheiat între primarul liberal Andrei Chiliman şi firma lui Walter pe o perioadă de 25 de ani, a fost însă anulată de judecătorii Curţii de Apel Craiova.

La începutul lunii aprilie 2011, Chiliman a anunţat că a redus cu 60% taxele pentru recuperarea maşinilor parcate ilegal. Astfel, bucureştenii ale căror maşini sunt parcate neregulamentar pe străzile din Sectorul 1 plătesc 350 de lei pentru recuperarea autoturismului, dacă proprietarii le ridică în primele 24 de ore, depozitarea fiind gratuită în acest interval. După expirarea acestui termen, şoferii achită pentru fiecare zi de întârziere aproximativ 50 de lei. Până acum, şoferii cărora li se ridicau maşinile din Sectorul 1 plăteau cel mai mult din tot oraşul pentru a-şi recupera vehiculul, respectiv 875 de lei.

Onţanu i-a dat tortul colegului de partid, Ciuclea

În Sectorul 2 al Capitalei, unde este primar Neculai Onţanu de la UNPR, tortul ridicărilor auto este împărţit între familiile Bucu şi Ciuclea, respectiv cu fostul senator PSD Ilie Ciuclea, actualmente adjunctul lui Onţanu la şefia UNPR Bucureşti. Firma Supercom SA se autofinanţează prin taxele de ridicare şi depozitare a maşinilor bucureştenilor, reprezentanţii primăriei Sectorului 2 precizând că administraţia nu reţine niciun ban de la şoferii ale căror vehicule au fost ridicate de pe stradă.

Primăria Sectorului 2 se laudă că are cele mai mici tarife din Bucureşti, respectiv 500 de lei. Societatea, pe care familia Ciuclea o patronează, se ocupă inclusiv de salubrizarea Sectorului 2. Acelaşi Ilie Ciuclea i-a făcut cadou primarului Sectorului 2 un portret de 2 metri înălţime care îl reprezintă pe Onţanu îmbrăcat în uniformă de general.

Primarul Negoiţă, în tandem cu Silviu Prigoană

În Sectorul 3 din Bucureşti, păstorit de democrat liberalul Liviu Negoiţă, activitatea de ridicări auto este prestată de SC Rosal Ecologic Recycling System SRL, societatea înregistrată la Registrul Comerţului în urmă cu 11 ani şi care se ocupă şi de colectarea deşeurilor menajere din cartiere . Firma aparţine în proporţie de 70% SC Rosal management SRL şi în proporţie de 30% lui Eugen Progloff – asociat cu Silviu Prigoană la compania de salubritate Rosal.

La începutul acestui an, deputatul PDL de Vitan – Silviu Prigoană a încheiat un contract de licenţă pe zece ani cu propria firmă prin care primeşte 71.500 de euro pe lună, fără TVA, pentru folosirea mărcii „Rosal” de către compania cu acelaşi nume deoarece toţi ceilalţi asociaţi au recunoscut că marca „aparţine asociatului Prigoană Vasile-Silviu anterior înfiinţării oricărei societăţi comerciale care îşi desfăşoară activitatea sub această denumire şi anterior înregistrării la OSIM de către Prigoană Vasile-Silviu a mărcii Rosal”, se arată în datele publicate în Monitorul Oficial.

Piedone nu a modificat tarifele de ridicare a maşinilor

În Sectorul 4 al Capitalei, primarul conservator Cristian Popescu Piedone a lăsat activitatea de ridicare a maşinilor, parcate ilegal pe străzi, în sarcina firmei Autosal Expert SRL ce aparţine ploieştencei Liliana Petrescu. Societatea a fost înregistrată la Registrul Comerţului la jumătatea lunii aprilie 2009. Potrivit raportărilor contabile, Autosal Expert SRL număra la sfârşitul aceluiaşi an patru salariaţi şi avea venituri totale de peste 180.000 de lei. Deşi Piedone a anunţat că, în cursul lunii aprilie, va supune votului consilierilor locali un proiect de hotărâre de Consiliu Local privind diminuarea taxelor de ridicare a autoturismelor, până în prezent nu a fost luată o decizie în acest sens. În acest sector, pentru ridicarea şi transportul autoturismelor se percepe o taxă cuprinsă între 200 şi 300 de lei, iar pentru depozitare câte 100 de lei pe zi.

De curăţenia Sectorului 4 se ocupă însă o altă firmă – Rebu SA. Întrucât Primăria Capitalei nu a finalizat până în această primăvară caietul de sarcini şi nu a organizat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de salubrizare unitară în Bucureşti, primarul Piedone susţine că a fost nevoit să prelungească din nou contractul cu operatorul actual până la 31 decembrie 2012.

Sectorul 5 al Capitalei este singurul unde şoferii îşi pot parca maşinile pe unde vor întrucât administraţia locală nu are contract cu o firmă de ridicări auto.

Câştiguri de opt ori după numai un an de activitate

Activitatea de ridicări auto este desfăşurată în Sectorul 6, al primarului democrat-liberalului Cristian Poteraş, de compania Ilcor Auto Eco SRL. Jumătate din firmă este deţinută de Vasilica Vieru, iar cealaltă jumătate de Alexandru Marin Lazăr, fiind administrată de Victor Vieru, proprietarul a două case de amanet.  Înfiinţată în toamna anului 2008, Ilcor Auto Eco SRL a avut o evoluţie financiară spectaculoasă: de la o cifră de afaceri de 951.000 de lei şi profit net de 174.000 de lei în primul an de activitate la afaceri de peste 7 milioane d elei şi câştiguri nete de 1,44 milioane de lei în anul 2009.

Ritmul de lucru al firmei de ridicări auto din Sectorul 6 este de o maşină la fiecare oră. Potrivit raportului de activitate al Direcţiei Generale de Poliţie Locală Sector 6, în primele trei luni ale acestui an au fost ridicate aproximativ 2.000 de autoturisme parcate neregulamentar pe străzile din sector. În aceste condiţii, înseamnă că în fiecare zi din 2011, circa 22 de maşini au fost duse în depozit deoarece poliţiştii au considerat că încurcă sau blochează circulaţia.

Edilul Cristian Poteraş a anunţat că intenţionează să modifice tarifele percepute şoferilor care sunt prinşi pe picior greşit în sensul diminuării taxelor de recuperare a autoturismului. În prezent, recuperarea unei maşini de până la 2,5 tone îl costă pe proprietar 850 de lei. Pentru maşinile de până le 3,5 tone, taxa de recuperare a acestora este 1.500 de lei, iar pentru maşinile cu o greutate mai mare taxa este de 5.100 de lei.

Cookies