Felul în care se parchează în București (din toate motivele imaginabile și inimaginabile, desigur) ar putea fi, oricând, subiect de comic books.
Ar fi în mod sigur o serie vie, colorată și inepuizabilă, în care mașinile ar fi împărțite în mașini bune-eroice (personajele pozitive, evident), care fac totul ca la carte, și mașinile nașpa – un fel de villains de autotursime, care parcchează în cele mai ne potrivite locuri: pe treceri de pietoni, pe trotuare, pe băncuța din stația STB, pe/sub toboganu’ de la locul de joacă (n-am văzut încă, dar n-ar fi chiar de mirare) și, desigur, deja clasicele „fix pe colțul intersecției și cât mai spre centrul ei.”
Aceasta din urmă e o categorie relativ nouă în constelația parcărilor dubioase din București și a fost surprinsă în Satul/Cartierul Francez (😜) de un membru al comunității „Ai parcat ca un bou București”.
Bucureștiul este orașul în care, în ultimii 10 ani, numărul mașinilor înmatriculate a crescut cu circa 30%. A ajuns, astfel, la peste 1.530.000. Și nu intră la socoteală mașinile nou înmatriculate în Ilfov, de exemplu, cu multele localități limitrofe Capitalei spre care, tot în ultimii ani, au evadat mulți bucureșteni, care, acum, fac naveta zilnică între casele lor din zona metropolitană și București.
Numărul locurile de parcare n-a ținut deloc pasul cu această dinamică și, probabil, nici n-ar avea cum să o facă. Ce este cert e că „Revoluția din Parcare”, începută acum vreun an de municipalitate, este încă un proces on going, presărat pe ici, pe colo, cu tradițional haos.
Și ce mai este sigur e că prea puține dintre noile construcții din București au fost gândite, de către dezvoltatori, cu tot cu locurile de parcare necesare.
Îți recomandăm să citești și: