Hingherii de mașini din Sectorul 1, violenți cu trecătorii

de:
28 feb. 2013
1 afișări
Hingherii de mașini din Sectorul 1, violenți cu trecătorii

Utilajele destinate ridicării mașinilor parcate ilegal în Sectorul 1 blochează zi de zi carosabilul pe care ar avea tocmai menirea să îl țină liber, staționând în așteptarea unor șoferi nedisciplinați. Fie că este vorba de Piața Dorobanți sau de Ștefan cel Mare, mașinile CFR Transauto SA reușesc să țină o bandă de circulație ocupată, scopul vădit fiind acela de a colecta banii de la șoferi și nu acela de a fluidiza traficul. 

Mai mult, atunci când sunt întrebați de ce procedează în acest fel, șoferii utilitarelor devin violenți, după cum povestește Răzvan, un tânăr în vârstă de 34 de ani: „Am vrut să îi întreb de ce parchează zi de zi aici, în Piața Dorobanți și să le fotografiez mașina. A vrut să dea peste mine cu mașina, a plecat smucit de pe loc, trăgând violent de volan. A scuipat pe geam și a urlat: „Ce faci, bă, cu pozele alea?”. Dacă nu mă trăgeam la o parte, dădea peste mine cu mașina” – povestește Răzvan, care ne-a transmis la redacție unica fotografie pe care a reușit să o facă utilajului respectiv. 

Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar a fost acordată pe 10 ani de primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman, firmei CFR Transauto SRL. 

Acţionari ai societăţii CFR Transauto sunt fraţii Alexandru Cosmin şi Valentin Giorgian Buşcă (cei doi fii ai lui Florian Walter, fost Buşcă, din prima căsătorie), alături de firma Euro Grup SRL, care, la rândul ei, îi are ca asociaţi tot pe fraţii Buşcă. Cei doi au intrat, practic, în firma Euro Grup după ce tatăl lor, Florian Walter, s-a retras, în februarie 2008. 

Timp de doi ani, familia lui Walter a beneficiat de cel mai bănos contract de ridicare a mașinilor, din țarp, sumele încasate fiind și de trei ori mai mari decât cele încasate, de exemplu, în Sectorul 2: 875 de lei. La începutul lunii aprilie 2011, în plin război politic pentru ceea ce ar fi urmat să fie referendumul pentru București, Chiliman a anunţat că a redus cu 60% taxele pentru recuperarea maşinilor parcate ilegal. Astfel, bucureştenii ale căror maşini sunt parcate neregulamentar pe străzile din Sectorul 1 plătesc acum 350 de lei pentru recuperarea autoturismului, dacă proprietarii le ridică în primele 24 de ore, depozitarea fiind gratuită în acest interval. După expirarea acestui termen, şoferii achită pentru fiecare zi de întârziere aproximativ 50 de lei. 

Florian Walteracuzat în prezent de DIICOT de un prejudiciu de 11 milioane de euro în urma unor transferuri nelegale de fotbaliști, dar și cu un trecut cel puțin la fel de dubios- ce cuprinde stagii prin pușcăriile din Austria – are afacerile aranjate pe încă cel puțin 20 de ani de acum încolo, grație primarului Andrei Chiliman.

Cu toate că există o decizie a Curții de Apel București din urmă cu un an care dispune  încetarea contractului cadru de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare încheiat pentru sectorul 1, la cererea Consiliului Concurenței,  dar și o hotărâre de Consiliu Local prin care contractul ar fi trebuit redus cu trei ani, salubrizarea din Sectorul 1 este năimită tot pe un sfert de secol, începând cu 2008. Mai mult, activitatea de curățenie efectuată de Romprest va fi auditată de-abia după 15 ani de desfășurare a contractului: „Câștigătorul își desfășoară activitatea în baza unui contract cu o durată de execuție de 25 ani, prin urmare nu există contracte anuale. După o perioadă de 15 ani de derulare a contractului, se va organiza un audit al calității prestației serviciilor de salubrizare de către un auditor selectat de Autoritatea Contractantă prin licitație internațională ” –  se arată într-un răspuns oficial remis de Primăria Sectorului 1 către B365.ro, în urmă cu o săptămână. Valoarea contractului este de 450 de milioane de euro plus TVA, adică peste 550 de milioane de euro.

Cookies