ȘTIRI

Hibele parcarii subterane de la Universitate. Ce probleme remarcă şoferii

Plângerile şoferilor au fost colectate de Hotnews.ro de la cititori.

1. Unghiul rampelor de acces

Astfel, utlizatorul “adam_adam” atrage atentia ca rampele de acces in parcare au o inclinatie prea mare si ca unele masini risca sa loveasca rampa cu bara de protectie a masinii.

„Rampele nu sunt calculate bine si atunci cand urci sau cobori, daca nu o faci foarte foarte incet lovesti cu bara fata de rampa (la urcare) sau de podest (la coborare)”, scrie adam_adam.

La fel, pe forumul SkyScrapeCity.com, la sectiunea dedicata Romaniei (Bucuresti-Ilfov), userul AvoiD sesiza aceeasi problema.

„Parcarea de la Universitate are o mica problema pe care mi-au confirmat-o si colegii, si mai multa lume care a parcat acolo de cand s-a deschis. De fiecare data cand cobor, desi merg cat se poate de usor, ating rampa cu buza de la bara fata. Toti avem masini normale, nimic iesit din comun, prea jos sau cu vreo bara mai proeminenta. M-am uitat special la baza rampei, si se vede foarte clar cum pavajul este zgariat la mai putin de o saptamana de cand s-a dat in folosinta”, scria forumistul.

Din constatarile de pe teren ale reporterilor hotnews.ro rampele par a avea o inglinatie mai ridicata si ar putea pune probleme, insa reporterii au urmarit mai multe masini care intrau in parcare si altele care ieseau si niciuna nu a avut o problema.

Cu toate acestea, cel putin la rampa de iesire (cea spre rondul de la Universitate) exista urme la baza rampei care indica faptul ca unele masini au atins, intr-adevar, rampa.

„E posibil ca unele sa atinga. Dar daca vii incet, cu viteza redusa, nu cred ca atingi. Daca vii mai repede se lasa masina mai jos si cred ca poti sa atingi. Oricum, eu personal nu am auzit ca unii soferi sa aiba problema asta „, a spus unul dintre angajatii parcarii.

2. Rampele interioare, prea inguste

O alta problema ridicata de soferi se refera la latimea rampelor de acces din interiorul parcarii, rampele dintre nivele.

“Accesele sunt inguste, in special rampa spre nivelul -2. Daca ai o masina mai lunga trebuie sa fii foarte atent cand cobori”, scria utilizatorul HotNews.ro, adam_adam.

Mai multi soferi cu care au discutat reporterii HotNews.ro in parcarea subterana au recunoscut ca rampele sunt putin inguste, dar ca nu reprezinta neaparat o problema.

“Da, poate sunt putin cam inguste si ar fi mers mai bine sa fie mai late. Dar sunt ok si asa. Daca nu o iei cu viteza si esti atent, n-ai probleme”, ne-a explicat un sofer.

“Nu mi se par inguste. Bine, acum daca faci ca mine si vorbesti la telefon in timp ce cobori pe ele, ai sa ti-o atingi [n.r. masina]”, ne-a povestit zambind un alt sofer.

3. Unele locuri de parcare, prea inguste

“Locurile de parcare langa perete nu cred ca au 2.60m, cat prevede normativul de parcari. Din acest motiv, daca ai parcat corect, nu prea poti sa deschizi usa langa perete”, sustine utilizatorul HotNews.ro adam_adam.
Aceeasi problema a fost semnalata si de alti utilizatori in articolele pe care HotNews.ro le-a scris pe tema pararii subterane.

Cu toate acestea, dintre soferii chestionati de HotNews.ro in interiorul parcarii subterane, nici unul nu a considerat ca spatiile ar fi inguste.

Totusi, exista soferi care parcheaza pe mai multe locuri sau isi lasa masina in afara limitelor marcate. In cazul acestor masini, angajatii parcarii lasa in geam cate un mesaj care ii roaga pe acesti soferi ca pe viitor sa parcheze masina “doar pe locurile marcate coresponzator”.

4. Iesirea din parcare: prea ingusta si obliga masinile la dreapta, spre Piata Unirii

“La iesire (in rond la Universitate) esti obligat sa faci dreapta spre Unirii. Daca ai treaba spre Romana trebuie sa iti bugetezi inca vreo 5-10 min (cat iti ia sa te intorci pe Doamnei / Academiei si inapoi la rond)”, scrie vasilet, utlizator HotNews.ro.

In plus, userul AvoiD de pe forumul skyscrapercity sustine ca la iesire zona este destul de stramta: „Presimt balustrada stramba la iesire, sau transformatorul lovit. Daca ai o masina medie spre mare (cum am avut eu azi), ai sanse sa agati unul din cele doua obiecte de <>”.

„La iesire, o masina mai mare abia reuseste sa vireze fix in aceleasi loc unde pietonii care ies din parcare traverseaza”, scrie si andreiu, utilizator HotNews.ro.

 

5. Parcarea nu este destul de bine semnalizata pe bulevardele si strazile din zona

Alti soferi considera ca parcarea subterana nu este suficient de bine samnalizata pe strazile din zona si ca, astfel, unii soferi nu stiu s-o gaseasca.

“Am trecut de cateva ori cu masina prin piata si trebuie sa recunosc ca daca ar fi trebuit sa las masina nu as fi stiut unde e aceasta parcare. Exista vreun indicator, ceva, sa-l vada si ala care trece odata la 2 ani prin Piata Universitatii”, scrie gimini, utilizator HotNews.ro.

“Am fost o data prin piata de atunci si: intrarea in parcare e cam greu de gasit (daca vii dinspre opera te invarti ca titirezu”, scrie andreiu, utilizator Hotnews.ro

In prezent, indicatoare catre parcarea subterana de la Universitate sunt sau au fost amplasate pe toate bulevardele care dau in rondul de la Universitate, iar langa fiecare intrare exista cate un panou mare pe care este afisat si daca parcarea este ocupata sau daca mai exista locuri libere.

O problema a fost cu panoul de informare si directie catre parcare amplasat pe bulevardul Regina Elisabeta, intre Calea Victoriei si Piata Universitatii. Panoul a fost lovit de catre o masina si a stat asa mai mult timp. De altfel, el apare intr-o poza publicata joi, 24 ianuarie, de catre HotNews.ro in articolul despre masinile parcate neregulamentar deasupra parcajului de la Universitate.

Ca urmare, vineri, 25 ianuarie, panoul avariat a fost ridicat si, cel mai probabil, va fi inlocuit in perioada urmatoare.

Panou indicator pe Bd. I.C.Bratianu

Zeci de masini parcheaza neregulamentar in Piata Universitatii

In ceea ce priveste masinile care parcheaza neregulamentar in Piata Universitatii, in zona pietonala, chiar deasupra parcarii subterane – problema despre care hotNews.ro a scris in urma cu o zi, situatia nu s-a schimbat.

Dovada sunt pozele de mai jos, facute vineri, 25 ianuarie in jurul orei 14:00. In acel moment in parcarea subterana erau libere aproximativ 240 de locuri.

Primaria Capitalei a transmis HotNews.ro ca:

Pana in prezent, de la inaugurarea parcarii subterane, Serviciul Circulatie Rutiera din cadrul Politiei Locale a Municipiului Bucuresti a aplicat, pentru opriri si stationari neregulamentare, 180 de amenzi contraventionale in cuantum de 25.200 de lei.

Totodata au fost aplicate si 500 de avertismente la care se adauga punctele de penalizare aferente„.

 

Prețul pentru o oră de parcare sub Piața Universității, pentru un autoturism, este de 2,5 lei, la fel ca în parcarea de la Intercontinental. În week-end, însă, prețul este de un leu pe oră, ca și în timpul nopții, între orele 20:00 și 06:00. O zi de parcare este taxată cu 25 de lei.

Parcarea din Piaţa Universităţii a fost construită în parteneriat public privat cu firma Interparking din Spania, cea care gestionează, de altfel, și parcarea de la câteva zeci de metri depărtare, de la Intercontinental.

După terminarea lucrărilor arheologice de la Piaţa Universităţii, edilul-şef anunţa că parcarea subterană va fi gata în martie. Ultimul termen de finalizare pentru parcarea de la Piaţa Universităţii avansat de primarul general, 20 septembrie, a fost depăşit cu două luni.

Parcarea subterană de la Piaţa Universităţii are trei niveluri şi asigura 420 de locuri pentru autoturisme şi 21 pentru motociclete. Lucrarea este realizată în parteneriat public-privat cu firma spaniolă Interparking. Perioada de concesiune este de 34 de ani, timp în care Primăria va încasa de la firmă o redevenţă anuală ce va varia în funcţie de veniturile încasate. Astfel, redevenţa este între 4 şi 50% din venitul încasat anual de firmă. 4% pentru încasări anuale mai mici de 470.000 de euro şi 50% pentru încasări mai mari sau egale cu 1.700.000 de euro.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button