ARHIVA B365

Heliportul Spitalului Universitar din București, transformat în parcare: „Cât costă să parchezi?”

Vlad Petreanu a postat pe blog o fotografie realizată marţi dimineaţă la Spitalul Universitar de Urgență din București, care arată cum „două lucruri care se bat cap în cap: un heliport c-o parcare peste el.”.

„Așa ceva mai poți găsi, probabil, prin ruinele URSS, pe lângă cine știe ce bază abandonată, dar bag mâna-n foc că nicăieri în Europa civilizată, totuși. Ideea că pe heliportul unui spital de urgență dintr-o capitală europeană parchează care-ajunge primul cu mașina e un non-sens într-o lume normală la cap.

Heliportul de la Universitar a fost făcut acum vreo 14 ani, pe vremea când era director Sorin Oprescu, dar n-a fost folosit ca atare practic deloc (sursa). De ce? Pentru că, la vremea respectivă, Parlamentul a interzis printr-o lege „aterizarea elicopterelor la mai puțin de 60 de metri de luciul unei ape”.  Heliportul lui Oprescu, făcut chiar lângă Dâmbovița, s-a transformat într-o mărturie a prostiei transpartinice, veșnic triumfătoare, din administrația românească.

Totuși, chiar dacă nu este folosit, heliportul este semnalizat chiar la intrare, cu un indicator albastru cu elicopter, după cum se vede din imagine. E ceva să ocupi cu Loganul locul unui Eurocopter.

Elicopterele-ambulanță care aduc acum pacienți înspre Universitar (că la Universitar nu pot) aterizează pe Dinamo. Juma’ de oră de la locul accidentului până-n București, juma’ de oră de pe Dinamo la Universitar. Treabă românească.

Între timp, legislația care interzicea aterizarea lângă luciul de apă a fost schimbată și, aparent, există acum un plan pentru refacerea heliportului, care ar putea deveni operațional la începutul anului viitor (sursa). Va fi tristețe mare pentru parcagiii spitalului când se va interzice, în sfârșit, parcarea pe frumusețea de heliport a lui Oprescu.

Mircea nu s-a dus ieri cu mașina, la spital, așa că n-a avut răspuns la curiozitatea mea: „băi, dar cât costă să parchezi pe heliportul unui spital de urgență din București?”„, scrie Petreanu.

Heliportul Spitalului Universitar din Capitală  a fost construit între 2002 şi 2003, din donaţii strânse de fostul director al Spitalului Universitar, Sorin Oprescu. A costat în jur de 40.000 de euro, dar a rămas închis. 

Pentru că era prea aproape de râul Dâmboviţa, niciun elicopter nu avea voie să aterizeze aici. Legea nu permitea atunci aparatelor de zbor să aterizeze la mai puţin de 60 de metri de luciul unei ape. Între timp, legislaţia s-a modificat şi actuala conducere a spitalului a găsit un alt sponsor dispus să reconstruiască de la zero heliportul. potrivit digi24.ro.

„Începând de la anul vom putea fi un spital complet din acest punct de vedere, reîntregind tot ce înseamnă medicina de urgenţă, cu un heliport pe care de mult îl gândeam, care va fi amplasat în curtea Spitalului Universitar. Asta însemnând infrastructură, loc de aterizare, semnalizare luminoasă, culoar de zbor”, a declarat, în ianuarie, managerul Spitalului Universitar Cătălin Cîrstoiu.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button