Linia de autobuz 383 este mult așteptată de bucureștenii din cartierul Ion Creangă din Sectorul 2, iar oamenii au trimis către autorități chiar și o propunere de traseu.
Amintim că, la jumătatea lunii decembrie, în urma unei întâlniri cu locuitorii din zonă, viceprimarul Capitalei a anunțat că, „începând de zilele viitoare”, autobuzele STB vor opri și în acest cartier din S2, astfel încât oamenii să aibă acces la serviciul public de transport.
În prezent, pe site-ul STB nu există linia 383.
Un bucureștean implicat anunță că a trimis către autoturitățile responsabile din Capitală o propunere de traseu pentru linia de autobuz STB 383.
Bărbatul spune că toți cetățenii își doresc ca traseul liniei 383 să fie cât mai eficient. Tot el a ținut să menționeze că a fost prezent la discuțiile din seara de 15 decembrie 2023, unde autoritățile au transmis că traseul Str. Moroieni – Șoseaua Colentina – Bucur Obor (unde există stație de metrou) nu poate fi pus în aplicare. Motivul: la intersecția Bucur Obor s-ar crea un nod mult prea mare și nimeni nu își dorește ca traficul din București să fie îngreunat.
Tot în cadrul acelor discuții însă, s-a menționat și faptul că traseul mașinii nu este stabilit în mod precis și astfel mai pot fi făcute modificări în funcție nevoile cetățenilor, spune Gabriel Zorilă, în propunerea pentru autorități, publicată și pe grupul de Facebook „Comunitatea Ion Creangă”
Inițial, capătul liniei 383 a fost stabilit în Baicului, dar acest punct nu este unul de interes public, în care se află o piață sau legături cu alte mijloace de transport în comun, spune bărbatul.
Majoritatea oamenilor din cartier își doresc să ajungă mai ușor la piață, la licee/școli, mall sau la metrou.
Pentru ca toți locuitorii din Comunitatea Ion Creangă să poată avea acces la acest mijloc de transport vă propunem ca autobuzul să își poată începe traseul din capătul străzii Moroieni. Întoarcerea autobuzului se poate face prin strada Vasile Predescu, acolo putând fi considerat și capătul de linie.
Strada Vasile Predescu este cea mai îndepărtată față de tramvaiul 21 și se află aproape de mai multe complexe comerciale.
În propunere, din Str. Vasile Predescu, autobuzele 383 ar urma să vireze dreapta la prima intersecție, pe Str. Sever Popescu, apoi vor vira stânga pe Str. Nicolae Cânea (stradă unde există Dedeman, Carrefour, Danone). Din Str. Nicolae Cânea, autobuzele ar urma să revine pe Str. Moroieni, vor face stânga și vor circula până în capăt la intersecția cu Str. Sportului, apoi vor vira dreapta până la intersecția cu Șos. Colentina, unde vor face stânga.
Autobuzele ar urma să circule pe Șos. Colentina până la intersecția cu Doamna Ghica unde vor face stânga, pe lângă pasajul abia inaugurat. Acestea își vor continua drumul pe Șos. Doamna Ghica până la Piața Delfinului.
După intersecția Piața Delfinului, autobuzele 383 vor vira la dreapta pe Bd. Chișinău, spre Mega Mall. Traseul ar urma să continue pe Șos. Iancului până aproape de intersecția cu Șos. Mihai Bravu (unde există metrou).
Există și opțiune, în cazul în care autobuzele nu pot întoarce la intersecția cu Mihai Bravu. Mașinile STB ar putea vira la dreapta din Șos. Iancului pe Str. Avrig. În capătul Str. Avrig vor putea vira stânga pe Bd. Ferdinand, apoi iar stânga la intersecția cu Mihai Bravu.
Întreaga postare cu propunerea pentru traseul liniei 383 poate fi văzută AICI.
În comentarii, un bucureștean a explicat de ce este important ca linia STB 383 să aibă capătul de linie la Baicului:
Conform informațiilor mele, capătul a fost gândit la Baicului pentru că trebuie asigurat personalului de bord (șoferilor) un spațiu unde să poată parca mașinile pentru timpii de odihnă. Tot la Baicului există un grup sanitar și o cabină pentru controlorii de linie (dispecerul care semnează foaia șoferului). O linie de autobuz trebuie să aibă la cel puțin un capăt al ei aceste condiții. Iar aceste condiții există la Baicului. Acesta este motivul pentru care și linia 382 întoarce de la înființare acolo (de pe vremea când se numea 682). Dacă noua linie 383 ar întoarce pe Mihai Bravu cum sugerați dumneavoastră, nu s-ar putea asigura condițiile minime de muncă pentru șoferi, a transmis Costin F.
Te-ar mai putea interesa și: VIDEO | Noul Obor va fi irezistibil pentru bucureșteni, cu promenada și spațiile sale verzi, promite Primăria S2. Lucrările au început pe strada Chiristigiilor