ARHIVA B365

Haos pe centura Capitalei: Doar 20 din cei 72 km au 4 benzi de circulaţie

Gestionarea situaţiei centurii Capitalei, pe care circulă zilnic 144.000 de maşini, arată cum au fost stabilite priorităţile statului în ultimii ani în ceea ce priveşte construcţia de drumuri. După ce ani la rând centura a fost „văduvită“ de finanţare, pentru anul acesta statul a anunţat că va oferi circa 45 de milioane de euro pentru această şosea, însă doar pentru tronsonul de nord, scrie ZF.

Între timp, centura de sud nu mai are constructori, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat cele trei contracte încheiate în urmă cu câţiva ani pentru reabilitarea şoselei, dar pentru care nu a alocat bani.

„Partea de sud a centurii este catastrofală. Reabilitarea întregii centuri ar fi o normalitate, pentru că acum în loc să circulăm cu o viteză de 70-80 de kilometri/h pe aceasta, avem o viteză medie de 15 kilometri/h. Toată lumea ar avea de câştigat cu o centură reabilitată. Acum se pierde timp, mărfurile se mişcă încet, poluarea este uriaşă“, spune Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

În prezent, doar tronsonul de circa 20 de kilometri cuprins între Chitila, în dreptul DN 7, şi Voluntari, în dreptul DN 2, este reabilitat şi lărgit la 4 benzi de circulaţie, fiind dat în exploatare în 2011. Pe de altă parte, pe un tronson de 8,6 kilometri între A1 (austrostrada Bucureşti – Piteşti) şi DN 7 (Chitila) se lucrează în prezent, stadiul fizic de execuţie al tronsonului fiind spre finalul lunii iulie de 20%, potrivit datelor transmise ZF de către CNADNR. Pe acest tronson lucrează firma românească Delta ACM 93 alături de firma azeră Azvirt pentru 30 de milioane de euro, potrivit datelor de pe site-ul CNADNR.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button