ESENTIAL

Hainele H&M din România, mai scumpe decât în Vest

Cu diferenţe care ajung până la zeci de lei, reprezentând uneori chiar şi circa 55% din preţurile produselor de peste hotare, reatiler-ul suedez se înscrie în lista celorlalte brand-uri de fashion prezente la nivel local, care aplică, aici, preţuri mai mari la produsele din portofoliu, fără să ţină cont de nivelul de trai scăzut, forţa de muncă mai ieftină sau de chiriile mai mici comparativ cu cele din Europa de Vest.

Cum H&M vinde în toate unităţile produse fabricate în mai multe ţări ale lumii, inclusiv în România, diferenţa dintre preţurile practicate la nivel local şi în spaţiul intracomunitar sau peste Ocean nu se justifică în distanţa dintre producător şi magazinele dintr-o anumită ţară având în vedere şi faptul că vecinii de la sud de Dunăre plătesc cu zeci de lei mai puţin pentru aceleaşi articole vestimentare. De asemenea, nici TVA-ul nu poate motiva diferenţele mari dintre preţurile produselor din magazinele autohtone fiindcă şi tariful fără TVA este mai mare în România decât cel din alte state europene.

Una dintre diferenţele cele mai mari de preţuri depistate de reporterii B365.ro este valabilă pentru o pereche de blugi pentru bărbaţi, care costă 25 leva, echivalentul a circa 57 lei, la sud de Dunăre. Aceeaşi pereche de blugi se vinde în România cu 55% mai mult faţă de tariful aplicat în Bulgaria. Astfel, românii dau pentru acelaşi produs 89,9 lei, cu circa 32 lei mai mult faţă de bulgari.

Olandezii, nemţii, englezii şi italienii cumpără haine H&M mai ieftine

Un top care costă 39,9 lei în magazinele H&M din România se vinde cu 7,95 euro, echivalentul a circa 31 lei, în Austria, Finlanda, Germania şi Olanda.

Un top din vâscoză costă cu circa 6 lei mai puţin în Marea Britanie şi Polonia faţă de tariful de 89,9 lei, afişat în magazinele autohtone. În Bulgaria, acelaşi articol vestimentar se vinde cu 35 leva, cu circa 10 lei mai ieftin faţă de preţul aplicat de H&M în România.

O cămaşă de damă din bumbac se vinde cu 9,95 dolari în SUA, cu circa 5 lei mai mult faţă de tariful aplicat la nivel local.

O bluză din poliester, o cămaşă albastră de damă din bumbac şi o cămaşă albă cu buline colorate costă, fiecare, 89,9 lei, în magazinele H&M din Bucureşti şi din ţară. În Marea Britanie şi Polonia, aceste articole vestimentare se vând cu circa 6 lei mai ieftin, fiecare, iar în Bulgaria, aceste haine se vând, fiecare, cu 10 lei mai puţin.

Un cardigan din poliamidă şi bumbac, care costă 59,9 lei în magazinele H&M prezente la nivel local, se vinde cu 5 lei mai ieftin în Marea Britanie.

O pereche de pantaloni de damă din poliester, cu preţul de 159 lei în România, costă 34,95 de dolari, echivalentul a 125 lei, în Statele Unite. O economie de circa 26 lei la achiziţionarea unei perechi de pantaloni de acest gen fac şi cei care cumpără produsul din magazinele H&M din Slovenia, Luxemburg, Irlanda, Belgia, Olanda, Germania, Grecia, Finlanda, Italia, Franţa sau Austria. La sud de Dunăre, acest articol vestimentar este mai ieftin cu circa 23 lei faţă de cel din România. În Marea Britanie, aceiaşi pantaloni au tariful de 25 lire sterline, cu circa 20 lei mai mic faţă de preţul aplicat în magazinele H&M de la nivel local. Și în Danemarca, aceşti pantaloni de damă sunt ieftini cu 10 lei faţă de cei comercializaţi pe plaiurile mioritice.

În SUA o perche de colanţi cu 50% vâscoză, 46% bumbac şi 4% elastan se vând cu circa 5 lei mai ieftin faţă de tariful aplicat în magazinele H&M din România.

Blugii care se vând la nivel local cu 49,9 lei costă 9,95 dolari, cu circa 15 lei mai puţin, în SUA. În Marea Britanie, aceiaşi pantaloni au preţul de 7,99 lire sterline, echivalentul a 44 lei.

Compania mai comercializează, la nivel local, cu 89,9 lei perechea, şi modelele de jeans Super Sqin. Aceleaşi articole vestimentare au tariful de 19,95 dolari americani, cu aproximativ 18 lei mai puţin faţă de preţul disponibil peste Ocean.

Blugii cu print-uri florale, modelele Squin Ankle şi Slim se vând cu 29,95 dolari, cu 22 lei mai puţin în SUA faţă de tariful de 129 lei, afişat la rafturile magazinelor din România.

Dacă pentru o pereche de jeans cu animal print româncele plătesc 159 lei, pentru acelaşi produs, americanii achită la casele de marcat 39,95 de dolari, echivalentul a circa 142 lei.

O rochie care se vinde cu 89,9 lei în România, are preţul de 19,95 dolari în SUA, cu 18 lei mai ieftină. Vecinii de la sud de Dunăre vând acelaşi tip de rochie cu 34,9 leva, echivalentul a circa 79 lei. Acelaşi articol vestimentar costă 79,9 zloţi polonezi, cu circa 6 lei mai puţin faţă de tariful practicat la nivel local.

O altă rochie, cu preţul de 89,9 lei în magazinele H&M de la nivel local, are tariful de 34,9 leva în Bulgaria, cu aproximativ 10 lei mai puţin faţă de preţul aplicat în România. În Marea Britanie, acelaşi produs costă 15 lire sterline, cu 6 lei mai puţin.

Cele patru modele de blugi pentru bărbaţi disponibile în portofoliul H&M la nivel local se vând cu 89,9 lei şi 129 lei perechea. În SUA, aceste produse costă 19,95 dolari, reprezentând aproximativ 71 lei, şi 29,95 dolari, echivalentul a circa 106 lei. În Bulgaria, cele mai ieftine modele de jeans pentru bărbaţi, care se regăsesc pe rafturile magazinelor H&M din Bucureşti, costă  25 leva, echivalentul a 57 lei, şi 35 leva, reprezentând circa 79 lei. Cu 15 euro (circa 66 lei) pot fi cumpăraţi blugii Straight din magazinele H&M din Slovenia, Luxemburg, Belgia, Grecia, Finlanda, Italia şi Franţa. Modelele de jeans Skiny şi Slim Regular, care costă 129 lei în România, se vând cu 24,95 euro, echivalentul a circa 111 lei, în magazinele H&M din Spania, Portugalia şi Irlanda. În Marea Britanie şi Polonia, modelul Straight de blugi, care se vinde în România cu 89,9 lei, se comercializează la un preţ cu circa 6 lei mai mic decât cel practicat la nivel local.

Citeşte şi Mai scumpe la noi decât în Vest: hainele de la Zara, Stradivarius, Mango şi Pull&Bear


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button