Gura de canal cu clonț, capcana pentru mașini de la ieșirea din Pasajul Lujerului. “Doamne ferește, imaginează-ți că iei așa ceva cu motocicleta!”

13 aug. 2024
1117 afișări
Gura de canal cu clonț, capcana pentru mașini de la ieșirea din Pasajul Lujerului. “Doamne ferește, imaginează-ți că iei așa ceva cu motocicleta!”
Gura de canal cu clonț, capcana pentru mașini de la Ieșirea din Pasajul Lujerului. “Doamne ferește, imaginează-ți că iei așa ceva cu motocicleta!” | Sursa foto: Infotrafic București și Ilfov/Facebook

Dintre toate neajunsuri de infrastructură rutieră de care ne lovim în traficul din București, câte-o gură de canal care se cască brusc și amenințător la roată reprezentă una din marile probleme.

Atenție, capcană pentru mașini după ieșirea din pasajul Lujerului!

Cu siguranță există rețele de canalizare și guri de canal pe toate străzile și bulevardele din roate marile orașe de pe Pământ, dar parcă n-au cum să fie atât de dușmănoase cu autoturismele  și cu șoferii lor cum sunt cele de pe la noi.

Asupra unui astfel de pericol din drum avertizează un șofer din comunitatea Infotrafic București și Ilfov, o capcană peste care a dat în București pe lângă Mall Plaza:

Atenție, capcană pentru roți! Intersecția dintre Bulevardul Timișoara și strada Brașov, în dreptul Mall Plaza, după ieșirea din Pasajul Lujerului.

Un membru al aceleiași comunități comentează cu năduf:

Pe astea nu le vede miliția, să  amendeze administratorul drumului… Dar sta cu R.A.R.-u la pândă sa verifice mașinile dacă mai sunt întregi după ce au trecut prin cratere

Altcineva se gândește la un scenariu și mai periculos:

Închipuie-ți să iei așa ceva cu motocicleta …

Asta în vreme ce altcineva anunță, acum, că problema ar fi fost rezolvată mai pe înserat. Dar, după cum se vede în imagine, în jurul gurii de canal e plin de cârpeli mai vechi și mai noi.

Capcana pentru mașini de pe șosea și cine răspunde pentru ea

Potrivit legii, nesemnalizarea corespunzătoare a stării carosabilului la data producerii unui accident/eveniment rutier, care are ca și cauză orice obstacol aflat pe partea carosabilă (inclusiv acoperirea acestuia cu polei), din care rezultă avarierea unui autovehicul, atrage culpa administratorului drumului. Iar acesta poate fi Consiliul Județean, Consiliul Local, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, antreprenorului sau executantului lucrărilor. Culpa înseamnă implicit răspunderea  contravențională, civilă sau penală.

Știm bine că, deseori, șoferii care întâlesc pe traseu câte-o astfel de capcană pentri mașini «semnalizează» ei singur, cum pot, câte o capcană întâlnită pe șosea. cea mai folosită metodă este cea cu crengi mari, înfipte în gropile din asfalt

Avopcata  Cristina Leţu explica la un moment dat, pentru Adevărul, ce poți face dacă îți avariezi mașina din cauză că administratorul drumului nu și-a făcut treaba?

Proprietarul, deţinătorul mandatat sau conducătorul auto al cărui autovehicul care a fost avariat în alte împrejurări decât într-un accident de circulaţie se poate prezenta, în termen de 24 de ore de la producere, la unitatea de poliţie pe raza căreia s-a produs evenimentul, pentru întocmirea documentelor de constatare. În cazul în care persoanele enumerate nu deţin o asigurare facultativă în baza căreia pot fi despăgubite pentru avarierea vehiculelor de către societăţile de asigurări şi amiabil, administratorul drumului, antreprenorul sau executantul lucrărilor, refuză acoperirea cheltuielilor de reparaţii, aceştia sunt chemaţi în instanţă să raspundă pentru prejudiciile cauzate.

Cookies