Cel mai neplăcut scenariu pentru bucureșteni e realitatea zilei de vineri, 21 ianuarie: greva angajaților STB continuă și azi. E cu atât mai neplăcut cu cât habar n-ai la ce să te aștepți. Aseară târziu, părea că mijloacele de transport de suprafață vor circula azi în București.
Dar, doar părea, fiindcă autobuzele, troleibuzele și tramvaiele nu au plecat din depouri nici azi.
Conducerea STB vorbește despre jocurile politice pe care le face un lider sindical, dar, în același timp, sunt angajați ai Societății de Transport București care au vorbit toată dimineața, în direct la televiziuni, despre o stare tehnică periculos de proastă a mijloacelor de transport în comun.
Oamenii vorbesc despre cauciucuri care se mută de la un autobuz la altul, despre frâne care nu țin, despre garnituri care nu se schimbă și despre numărul prea mici de mecanici care să repare și să întrețină vehiculele.
Sunt probleme vechi, mari și complicate pe care le admite și directorul general al STB. a cărui demisie e cerută de protestatari.
Între timp, dimineață, la ora 07:00, executorii judecătorești început să afișeze în autobaze și depouri hotărârea judecătorească pronunțată ieri și prin care greva a fost declarată ilegală.
„Cine nu aplică o hotărâre judecătorească executorie, obligatorie, săvârșește o infracțiune. Până la amiază, toți angajații vor avea cunoștință oficial de HJ.”, a declarat primarul Nicușor Dan.
Tot primarul general al Capitalei a anunțat, cu puțion timp în urmă, că i-a convocat pentru astăzi, la ora 12:00, la sediul Primăriei București, pe șefii de autobaze și de depouri STB.
Între timp, o bucureșteancă îi transmite primarului Nicușor Dan, prin intermediul B365.ro, că e datoria lui să găsească soluții:
Vino cu idei, primare!!!!! Sunt zone în București unde se poate ajunge numai cu STB. Sunt oameni care vor rămâne fără loc de muncă dacă absentează de la job., scrie Daniela Șerban pe pagina de Facebook a B365.ro.
Impactul grevei STB asupra bucureștenilor este, evident, uriaș. Unul dintre efectele protestului este aglomerația de la metrou, dar metroul nu e soluție pentru toată lumea.
Un bucureștean ne scrie:
„Ne-am adunat trei colegi care stăm relativ aproape unul de celălalt și împărțim un taxi”
Un altul ne spune că prețul pentru ride sharing, pentru un drum pe care îl făcea în mod obișnuit și al cărui preț îi era foarte familiar, a crescut de patru ori față de o zi obișnuită.