Șeful Societății de Transport București a dat astăzi dimineață primele declarații cu referire la greva angajaților STB. La acest moment în București se circulă extrem de greu, mulți șoferi de autobuze și vatmanii tramvaielor alegând să nu iasă pe traseu.
Directorul STB consideră că cei ce fac parte din sindicate nu ar mai trebui să fie prezenți în posturile de conducere ale companiei. Posturile de șef de bază și cel de membru de sindicat fiind incompatibile.
Șeful companiei STB consideră grevă angajaților ca fiind una ilegală. În declarația făcută de Adrian Criț, acesta îl acuză pe domnul Petrariu că ar fi provocat grevă și că ar fi manipulat angajații. Adrian Criț le-a transmis angajaților că pentru a putea beneficia de majorări salariale trebuie să iasă pe traseu și să lucreze. Creșterea salariilor ar putea fi realizată doar în cazul în care sindicatele acceptă eficientizarea companiei. La începutul anului a fost transmisă invitația pentru negocierea contractului colectiv de muncă, începând cu data de 15 februarie. Solicitarea nu a primit însă nici un răspuns, după cum declară șeful STB.
În această dimineață la ora de vârf a traficului bucureștean, ar fi trebuit să circule circa 1450 de autobuze, tramvaie și troleibuze. La acest moment circulă doar concurența STB. Directorul le transmite șoferilor, că cetățenii Capitalei trebuie să poată beneficia de transport public, deoarece acest serviciu este unul plătit.
Alte aspecte ce a fost discutat cu ocazia acestei conferințe de presă sunt furtul de combustibil și comandarea de piese auto ce nu sunt folosite niciodată sau care nu sunt recepționate, dar sunt plătite. Pentru rezolvarea acestor probleme se lucrează la plângeri penale ce vor fi îndreptate împotriva celor ce sunt responsabili pentru aceste pierderi ale companiei.
Angajații STB se află încă în grevă, fiind nemulțumiți de salarii, condițiile de muncă și de modul în care au fost administrate fondurile companiei. De asemenea o altă nemulțumirea a acestora este legată de starea tehnică a mijloacelor de transport în comun. Aceștia susțin că anvelopele autobuzelor Otokar nu au fost schimbate deși ar fi trebuit, iar pentru autobuzele Mercedes Euro 3 și Euro 4 nu au mai fost aduse piese de schimb de mai bine de un an.
Pe fondul acestor nemulțumiri șoferii autobuzelor, troleibuzelor și vatmanii tramvaielor au refuzat astăzi să iasă pe trasee în semn de protest. Acest lucru a dus la aglomerarea excesivă a traficului din Capitală. Cei mai mulți oameni au fost nevoiți să își găsească o altă metodă de a ajunge la muncă.