Google, Facebook, Twitter și altele, obligate să ia măsuri împotriva conturilor false. Uniunea Europeană a actualizat codul de practică

14 iun. 2022
80 Afișari
Google, Facebook, Twitter și altele, obligate să ia măsuri împotriva conturilor false. Uniunea Europeană a actualizat codul de practică
Google, Facebook, Twitter și altele, obligate să ia măsuri împotriva conturilor false. Uniunea Europeană a actualizat codul de practică. Sursa foto: Unsplash

Măsuri împotriva știrilor și conturilor false. Google, Facebook, Twitter și alte companii vor fi obligate de un cod de practică actualizat al Uniunii Europene să acționeze împotriva dezinformării, altfel vor fi amendate.

Companiile tehnologice, obligate să ia măsuri împotriva conturilor false

Codul de practică actualizat privind dezinformarea va fi publicat, joi – 16 iunie, de către Comisia Europeană. Aceasta este o măsură pentru combaterea știrilor false.

În anul 2018 a fost introdus codul voluntar, iar acum va deveni o schemă de coreglementare. Responsabilitatea va fi împărţită între autorităţile care se ocupă de reglementare şi semnatari.

Codul actualizat prezintă exemple de comportament manipulator, cum ar fi:

  • deepfake (conținut falsificat cu ajutorul inteligenței artificiale – înregistrări audio sau video care par reale, dar care, de fapt, nu există);
  • conturile false.

„Semnatarii relevanţi vor adopta, consolida şi implementa politici clare cu privire la comportamentele şi practicile manipulative nepermise asupra serviciilor lor, pe baza celor mai recente dovezi privind comportamentele şi tacticile, tehnicile şi procedurile (TTP) folosite de actori rău intenţionaţi”, se arată într-un document al Uniunii Europene.

Combaterea dezinformării

Codul de practică va fi legat şi de noile reguli stricte ale Uniunii Europene – Digital Services Act (DSA). Documentul a fost agreat de 27 de ţări la începutul anului 2022 și are o secţiune cu privire la combaterea dezinformării.

Companiile tehnologice care nu vor respecta regulile, potrivit codului, riscă amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală, pe baza regulilor Digital Services Act.

După ce au aderat la cod, companiile au la dispoziție 6 luni pentru a-și pune în aplicare măsurile.

Totodată, semnatarii vor fi obligați să ia măsuri cu privire la publicitatea care conţine dezinformare, dar şi măsuri pentru a oferi mai multă transparenţă în ceea ce priveşte publicitatea politică.

Cookies