GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Noul logo al Google poate fi trimis de internauţi, prin intermediul unui buton special, spre a fi publicat pe reţelele de socializare Google+, Facebook şi Twitter, dar şi prin e-mail.
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Halloween este o sărbătoare de origine celtică, preluată astăzi de multe popoare din lumea occidentală, ea răspândindu-se în secolul al XIX-lea prin intermediul imigranților irlandezi din Statele Unite ale Americii. Este sărbătorită în noaptea de 31 octombrie, deși în unele țări data sărbătorii variază — de exemplu, în Suedia este sărbătorită în prima sâmbătă din noiembrie. Numele provine din limba engleză, de la expresia All Hallows’ Even, numele sărbătorii creștine a tuturor sfinților, sărbătoare cu care Halloweenul a devenit asociat în țările unde predomină creștinismul occidental — catolic și protestant, deoarece în aceste culte creștine ziua tuturor sfinților este sărbătorită pe 1 noiembrie.
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Specific pentru Halloween este dovleacul sculptat care reprezintă Lanterna lui Jack. Cu ocazia acestei sărbători copiii se maschează în vrăjitori, mumii sau alte personaje și colindă pe la case întrebând „Trick or Treat?” (Păcăleală sau dulciuri?), ca o amenințare că dacă nu li se dau dulciuri, persoanei colindate i se va juca o farsă. În alte țări Halloween este serbat prin parade și carnavaluri.
Sărbătoarea pe care o cunoaștem sub numele de Halloween a fost influențată, de-a lungul secolelor, de numeroase culturi. În Imperiul Roman era Ziua Pomona, la celtici era festivalul Samhain, iar la creștini Sărbătoarea Tuturor Sfinților, scrie ro.wikipedia.org.
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Istoricul Nicholas Rogers, care a cercetat originile Halloweenului, observă că în timp ce „unii folcloriști i-au detectat originile în sărbătoarea romană a Pomonei, zeița fructelor și semințelor, sau în festivalul morților denumit Parentalia, sărbătoarea este cel mai frecvent legată de festivalul celtic Samhain, scris inițial Samuin”. Numele provine din irlandeza veche și înseamnă „sfârșitul verii”. Snap-Apple Night de Daniel Maclise prezentând o petrecere de Halloween în Blarney, Irlanda, în 1832
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Festivalul Samhain sărbătorește sfârșitul „jumătății luminoase” a anului și începutul „jumătății întunecate” și este, uneori, considerat a fi „Anul Nou Celtic”.
Vechii celți credeau că granița dintre lumea aceasta și cea de dincolo se slăbește în ziua de Samhain, permițând spiritelor, bune sau rele, să o traverseze. Strămoșii familiei erau cinstiți și invitați acasă, în timp ce spiritele rele erau gonite. Se crede că nevoia de a îndepărta spiritele rele a dus la purtatul de costume și măști. Ei îndepărtau spiritele rele deghizându-se ei înșiși în spirit rău pentru a le evita. În Scoția rolul spiritelor era jucat de tineri îmbrăcați în alb cu fețele mascate sau înnegrite.Samhain era o vreme când se făceau provizii de iarnă și se tăiau animalele pentru a păstra carnea peste iarnă. Focurile de tabără jucau și ele un rol în festivități. Toate celelalte focuri erau aprinse de la focul cel mare. Oasele animalelor tăiate erau și ele aruncate în foc. Uneori se aprindeau două focuri unul lângă altul, iar oamenii și animalele treceau printre ele ca ritual de purificare.
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Următoarea influență a apărut o dată cu răspîndirea noii religii creștine în Europa. În anul 835, Biserica Romano-Catolică a transformat ziua de 1 noiembrie într-o sărbătoare creștină, care celebrează toți sfinții. Aceasta era Sărbătoarea Tuturor Sfinților, sau Hallowmas, sau All Hallows.
Numele de „Halloween” și multe dintre tradițiile actuale provin din perioada veche engleză.
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Cum a apărut ideea de doodle?
Conceptul de doodle s-a născut în 1998, încă înainte de înregistrarea companiei, atunci când fondatorii Google, Larry și Sergey, s-au jucat cu sigla companiei pentru a indica participarea lor la festivalul Burning Man în deșertul Nevada. Ei au plasat un omuleț desenat în spatele celui de-al doilea „o” din cuvântul Google, iar sigla revizuită a fost concepută ca un mesaj haios pentru utilizatorii Google, anunțându-i că fondatorii nu erau la birou. Chiar dacă primul doodle a fost relativ simplu, această acțiune a dat naștere ideii de a decora sigla companiei pentru a sărbători evenimente notabile.
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Doi ani mai târziu, în anul 2000, Larry și Sergey i-au cerut webmasterului de atunci, Dennis Hwang, stagiar la vremea respectivă, să creeze un doodle pentru Ziua Bastiliei. A fost atât de bine primit de către utilizatorii noștri, încât Dennis a fost numit doodler șef al companiei, iar doodle-urile au început să apară tot mai frecvent pe pagina de pornire Google. La început, doodle-urile marcau mai ales sărbătorile cele mai cunoscute. În prezent, acestea înfățișează o gamă largă de evenimente și aniversări, de la ziua de naștere a lui John James Audubon până la Înghețata Sundae.
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. În timp, cererea pentru doodle-uri a crescut în SUA şi pe plan internaţional. Crearea doodle-urilor este acum responsabilitatea unei echipe de graficieni talentaţi (noi îi numim desenatori doodle) şi ingineri. Pentru ei, crearea doodle-urilor a devenit un efort de grup, menit să animeze pagina de pornire Google şi să aducă zâmbete pe feţele utilizatorilor Google din întreaga lume.
Câte doodle-uri a făcut Google de-a lungul anilor?
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Echipa a creat peste 2000 de doodle-uri pentru paginile de pornire Google din lumea întreagă.
Cine alege ce doodle-uri se vor crea şi cum decideţi ce evenimente vor primi doodle-uri?
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Un grup de angajaţi Google se reunesc în mod regulat pentru a decide, în urma unor sesiuni de brainstorming, ce evenimente vor fi sărbătorite printr-un doodle. Ideile pentru doodle-uri provin din numeroase surse, inclusiv de la angajaţi şi de la utilizatori Google. Procesul de selecţie a doodle-urilor are drept scop să sărbătorească evenimente şi aniversări interesante care reflectă personalitatea companiei Google şi preocuparea acesteia pentru inovare.
Cine proiectează doodle-uri?
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. În spatele fiecărui doodle pe care îl vedeţi, există o echipă de graficieni (noi îi numim desenatori doodle).
Cum pot utilizatorii Google/publicul să trimită idei de doodle-uri?
GOOGLE DOODLE de HALLOWEEN 2015. Echipa care crează doodle-urile este întotdeauna încântată să primească idei de la utilizatori. Aceştia pot să trimită idei pentru următorul doodle la adresa [email protected]. Echipa primeşte sute de solicitări în fiecare zi, așa că, din păcate, nu putem răspunde tuturor. Dar fiţi sigur(ă) că le citim pe toate 🙂