Google Analytics, un aliat de nădejde în procesul de optimizare SEO (P)

18 ian. 2022
25 Afișari
Google Analytics, un aliat de nădejde în procesul de optimizare SEO (P)
Google Analytics, un aliat de nădejde în procesul de optimizare SEO

Search Engine Optimization – procesul de optimizare SEO a site-urilor (preponderent din zona comerțului electronic) pentru motoarele de căutare, ca tehnica de marketing online și strategie de promovare virtuală a brandurilor – prezintă atât puncte forte, cât și puncte mai puțin avantajoase în comparație cu alte tehnici din aceeași categorie.

Spre exemplu, comparativ cu campaniile de tip PPC (Pay Per Click), primele rezultate cu adevărat notabile asociate procesului de optimizare SEO apar, de regulă, după aproximativ 6-12 luni. În plus, Search Engine Optimization necesită o investiție permanentă de timp și bani, alături de o strategie atent gândită și dezvoltată pe termen lung.

În antiteză, PPC asigură generarea rapidă de brand awareness, site-ul fiind imediat afișat pe prima pagină a rezultatelor returnate de Google, cel mai mare și utilizat motor de căutare atât în România, cât și la scară largă. De asemenea, creșterea veniturilor într-un timp scurt este specifică acestui tip de promovare, dar, totodată, rezultatele oferite nu sunt obținute pe cale organică și dispar instantaneu în cazul stopării campaniei.

Deși optimizarea SEO, ca orice altă tehnică de marketing online, după cum putem observa, prezintă atât plusuri, cât și minusuri, ea rămâne totuși cea mai eficientă metodă de promovare, întrucât are în prim-plan creșterea traficului organic („de calitate”). Traficul organic este cel mai susceptibil de convertirea vizitatorilor unui site în clienți efectivi și de creșterea productivă a brand awareness-ului – acestea, împreună, ducând la majorarea încasărilor (scopul final, până la urmă, în marketing).

Pentru a reuși astfel de performanțe și a-și poziționa „beneficiarii” deasupra competiției și pentru a rămâne cea mai eficientă tehnică de e-marketing la ora actuală, Search Engine Optimization se folosește de nenumărate tool-uri și activități de optimizare SEO off-page și on-page, ce presupun inclusiv detalii tehnice legate de buna funcționare a site-ului.

Unul dintre tool-urile de bază este Google Analytics. Iată ce informații/oportunități deosebit de utile pentru procesul de optimizare SEO poate oferi acest tool:

• Segmentarea personalizată

Google Analytics permite segmentarea personalizată a audienței unui site, pentru a analiza traficul generat după criterii precum: canalul folosit, numărul de vizitatori care finalizează un anumit obiectiv (goal), date demografice etc.

• Monitorizarea traficului mobil

Optimizarea site-ului inclusiv pentru versiunea mobile este crucială în prezent, întrucât cele mai multe căutări se efectuează folosind gadgeturi. Totuși, mai relevant decât traficul este engagement-ul utilizatorilor de mobil. Iar acesta poate fi monitorizat tot cu ajutorul lui Google Analytics.

Procesul de optimizare SEO
Procesul de optimizare SEO

• Indicarea ratei de respingere

Rata de respingere (bounce rate) reprezintă procentul utilizatorilor care vizitează o singură pagină și apoi părăsesc site-ul. Tool-ul oferă informații valoroase despre acest aspect, uneori putând fi cauza faptului că utilizatorii ar putea să nu găsească ceea ce caută pe site sau că paginile se încarcă greu.

• Localizarea paginilor performante

Studiind performanțele individuale ale paginilor site-ului și conversiile asociate acestora, se poate obține o explicație amănunțită în ceea ce privește comportamentul utilizatorilor.

• Localizarea paginilor neperformante

Paginile mai puțin performante pot genera, în timp, pierderi de trafic și vizibilitate organică. Utilizând Google Analytics, se pot detecta paginile ce au nevoie de revizuire din punct de vedere al conținutului, de pildă.

Cookies