Într-un București parcă mai trist ca niciodată de sărbători, că împodobit mai degrabă cu multă zgârcenie, un Trenul De Crăciun circulă prin subteran, pe la metrou, este oricând o idee bună.
Așadar, e oficial: în București, te poți plimba cu trenul de Crăciun. Gata, s-a pus în mișcare, Metrorex spune că însuși „Moș Crăciun s-a hotărât să călătorească cu metroul”, fiindcă așa merge mai repede împărțeala darurilor.
Trenul nr.1006 este trenul ales anul acesta de Metrorex să devină „Trenul lui Moș Crăciun”. Va circula pe liniile metroului până pe 1 ianuarie 2022 pe Magistralele 1 și 3.
Povestea cu metroul în București e destul de veche. Primele tentative sunt din anii 1909-1910, pe vremea când se negocia cu Siemens construirea liniilor de tramvai din oraș. Doi ingineri care făceau parte din Consiliul Tehnic al Bucureștiului, Dimitrie Leonida și Elie Radu, au propus construirea unui metrou, fiindcă tramvaiul era cam scump, după cum arătau negocierile cu Siemens.
A rămas atunci doar o idee, a fost uitată vreo 20-30 de ani. Prin 1930, ideea a reapărut în comiaia care discuta „Planul de sistematizare a Capitalei”, dar metroul iar n-a fost considerat trebuincios. Concluzia discuțiilor de atunci a fost că transportul comun de suprafață este de-ajuns pentru a acoperi nevoia de mobilitate din București. Anii au trecut, ideea de a construi metrou în București a mai apărut pe ici, pe colo, prin comisii și comitete tehnice, dar tot n-a fost luată în seamă cu adevărat.
Și uite-așa vine anul de grație 1971, când metroul a devenit, oficial, cea mai bună soluție pentru transportul în comun din București. Lucrările propriu-zise au început în 1975. Toate primele trenuri au fost fabricate în România, iar toate stațiile de la început erau dominate de culorile alb, gri și portocaliu.
Prima linie de metrou din București, Magistrala 1, a fost dată în folosință pe 16 noiembrie 1979 și inaugurată pe 19 decembrie. Lungimea liniei era de 8,63 km și avea 6 stații.