Autoritățile au anunțat data la care Pasajul Unirii se va închide pentru lucrări de consolidare și punere în siguranță. Astfel, începând de duminică – 19 iunie și până la începutul lunii septembrie, traficul rutier va fi reconfigurat.
Premieră în România: În momentul în care se vor încheia lucrările, șoferii vor avea în pasajul rutier și semnal GSM, dar și sistem de ventilație pentru extragerea noxelor.
Lucrările la Pasajul Unirii încep duminică, 19 iunie 2022. Astfel, vreme de două luni, până la începutul lunii septembrie, circulația în Pasajul Unirii va fi oprită, ca urmare a începerii lucrărilor de consolidare și punere în siguranță a acestuia.
În acest timp, traficul rutier va fi reconfigurat. Șoferii care obișnuiau să traverseze zona prin pasajul subteran, vor tranzita Piața Unirii pe deasupra acestuia, respectând noile trasee decise de Brigada Rutieră București.
Acestea sunt cele mai ample lucrări realizate până acum în ultimii 30 de ani la Pasajul Unirii.
În prima etapă se vor lua toate măsurile necesare punerii în siguranță a obiectivului, din punct de vedere tehnic, pentru a le asigura șoferilor cele mai bune și sigure condiții de trafic:
De asemenea, sistemul actual de iluminat din interiorul pasajului va fi înlocuit cu un sistem care să crească la maximum vizibilitatea în tunel, atât la intrarea cât și la traversarea lui. La vizibilitatea șoferilor vor contribui și finisajele pereților și ale plafonului, ce vor fi amenajate cu materiale speciale, menite să reflecte lumina.
În premieră pentru acest gen de construcții în România, în pasaj va fi montat un sistem performant de ventilație, cu o capacitate mare, pentru extragerea noxelor și asigurarea unui aer curat. Totodată, șoferii nu vor mai avea probleme cu semnalul telefoanelor după finalizarea lucrărilor: în Pasajul Unirii vor fi montate amplificatoare de semnal GSM.
Lucrările sunt complexe și se vor realiza simultan pe ambele sensuri de mers, iar echipele vor lucra atât pe timpul zilei, cât și noaptea.
Pasajul a fost construit în 1986-1987 și are o lungime de circa 800 de metri și o lățime de 14 metri. Construcția a primit un verdict îngrijorător încă din 2017, în urma unei expertize tehnice care a demonstrat că unul dintre cele mai circulate pasaje rutiere subterane din București se află într-o stare avansată de degradare.
Pasajul Unirii a fost încadrat în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător. Acest lucru înseamnă că prezintă probleme serioase la structura de rezistență, care pun în pericol viața a sute de mii de bucureșteni. Conform celor mai recente date, pasajul este tranzitat în fiecare zi de circa 60.000 de mașini.
Pentru a remedia de urgență problemele de siguranță constatate, la începutul anului 2022, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Capitalei, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4, care a început procedurile pentru punerea în siguranță a întregii zone.