Pe data de 1 august, a fost inaugurat un racord feroviar care nu mai funcționa de mai bine de zece ani. Lucrarea a fost finalizată cu ceva timp în urmă, inclusiv peronul nou construit de la Stația CF Pantelimon Vest Dragonul Roșu, dar de abia de la începutul acestei luni au început să circule trenurile pe ruta directă.
În urma eliminării ocolului până în stația Pantelimon pe Magistrala 800 și rebrusarea în acest punct, durata călătoriei între Gara de Nord și Gara Obor a scăzut de la 50 de minute la 29. Cu toate acestea, pe acest racord circulă doar două trenuri pe zi, iar acestea au întârzieri.
Ruta București Nord – București Băneasa – București Obor era parcursă în 50 de minute, până acum patru zile. Este unul dintre primele tronsoane ale trenului metropolitan București, proiect lansat de primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. Acesta este derulat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI).
În loc să circule în dreapta spre Gara Obor, trenurile mergeau până în stația Pantelimon de pe Magistrala 800 București-Constanța. Acolo rebrusau, adică schimbau locomotiva dintr-un capăt în celălalt al garniturii.
Această manevră, care dura 15 minute, era necesară pentru că racordul direct între Magistrala 800, sensul spre Constanța, și Gara Obor nu mai putea fi utilizat din 2011, a explicat ClubFeroviar.ro.
În mai 2022, Regionala București a CFR SA a lansat o licitație pentru reabilitarea a patru loturi feroviare, printre care și „Linia 301 S Racord București Obor-București Băneasa”, anunța atunci Club Feroviar.
Contractul pentru reabilitarea acestui lot a fost câștigat de Antrepriza de Construcții Căi Ferate, ajungând la suma de 1.186.323,29 lei, adică aproximativ 240.000 de euro, conform anunțului de atribuire din 17 octombrie 2022.
La începutul lunii martie 2023, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a transmis pentru Club Feroviar că data estimată de redeschidere a circulației este 30 aprilie, însă s-a amânat până pe 1 august.
De pe data de 1 august, trenurile au început să circule pe noul racord. Astfel, durata călătoriei între București Nord și București Obor, via București Băneasa și Dragonul Roșu, s-a redus la doar 29 de minute.
Infrastructura permite parcurgerea acestui timp, dar trenurile operate de CFR Călători au întârzieri. Pe această rută circulă doar două trenuri pe zi – unul dus și unul întors: R 13195 și R 13197.
Pe 3 august 2023, trenul R 13197 a plecat la timp din Gara de Nord, dar a ajuns în gara Obor cu 14 minute întârziere.
Chiar dacă trenurile au întârzieri, exsită și o veste bună pentru călători. Trenurile au aer condiționat.
Mult discutatele vagoane etajate modernizate la Electroputere VFU Pașcani au una dintre cele mai mici rate de defectare a instalației de aer condiționat.
Chiar dacă la capitolul curățenie nu stau prea bine și nu toate ușile interioare sunt funcționale, în vagoanele din componența trenurilor care circulă între București Nord și București Obor, călătorii se bucură de răcoare chiar și pe caniculă.
Joi după-amiază afară s-au înregistrat temperaturi de aproape 40 de grade, dar în vagoane se resimțeau aproximativ 25 de grade.
Te-ar mai putea interesa și: