Cătălin Cîrstoiu, candidatul coaliției PSD-PNL pentru Primăria Capitalei, a oferit declarații controversate legate de Gara de Nord. Astfel, managerul general al Spitalului Universitar a declarat că Bucureștiul are nevoie de o gară nouă, care să fie ridicată lângă oraș, și că actuala clădire ar trebui transformată în muzeu, iar sub piața gării să fie construită o parcare subterană.
Candidatul coaliției PSD-PNL pentru fotoliul de primar general al Bucureștiului, Cătălin Cîrstoiu, susține că Bucureștiul are nevoie de o nouă gară pentru trenuri, și că actuala Gară de Nord nu este compatibilă cu dezvoltarea actuală a Capitalei, explicând că sistemul de transport din oraș ar fi dezvoltat în jurul gării, fapt care nu mai este atât de potrivit în prezent. Astfel, actuala gară ar trebui transformată în muzeu, în viziunea managerului general al Spitalului Universitar București.
„Sistemul de transport din București a fost gândit ca și cum Gara de Nord ar fi fost punctul central al acestui sistem de transport. (…) Da, e necesară construcția unei noi gări, asta cu siguranță. Există terenuri care pot fi utilizate în sensul acesta. Gara poate rămâne pe loc, dar restrânsă ca activitate, transformată într-un muzeu, iar piața aia de acolo poate fi o veritabilă parcare subterană”, a declarat Cîrstoiu, invitat la Prima News.
Cătălin Cîrstoiu a declarat că nu îi oferă „notă de trecere” lui Sorin Oprescu, nici pentru activitatea de primar al Capitalei, nici pentru cea de manager general al Spitalului Universitar de Urgență București. Cîrstoiu l-a apostrofat pe acesta pentru faptul că a „mințit” când a promis că va construi o autostradă suspendată în București. „Ce ar fi să vă spun eu că mâine ne vom plimba cu telegondola prin Capitală? N-am să fac în viaţa mea o astfel de mizerie”, a adăugat Cătălin Cîrstoiu.
De asemenea, Cîrstoiu nu este primul care propune desființarea Gării de Nord. Ideea i-a venit și lui Nicolae Ceaușescu cu puțin timp înainte de Revoluție, acesta dorind mutarea gării principale a țării la marginea Capitalei.
A doua oară când acest proiect a intrat în discuție a fost la începutul anilor 2000, grație lui Miron Mitrea, ministrul Transporturilor, care a vrut prin această decizie să anuleze utilitatea Pasajului Basarab, care era susținut de primarul general de pe-atunci al Capitalei, Traian Băsescu. Și atunci, gara a scăpat și încă funcționează în același loc și azi.
Ultima dată când s-a propus mutarea Gării de Nord a fost în 2019, când primarul Sectorului 1 de la acea vreme, Daniel Tudoarche, a susținut că gara trebuie transformată în mall, gara propriu-zisă urmând să fie ridicată spre marginea Capitalei.
CITEȘTE ȘI