Gândacii la control! Peste 250 de supermarketuri Penny, verificate de ANPC. S-a lăsat cu amenzi pentru viețuitoare, mizerie, mâncare stricată

06 sept. 2022
1985 Afișari
Gândacii la control! Peste 250 de supermarketuri Penny, verificate de ANPC. S-a lăsat cu amenzi pentru viețuitoare, mizerie, mâncare stricată
Gândacii la control! Peste 250 de supermarketuri Penny, verificate de ANPC. S-a lăsat cu amenzi pentru viețuitoare, mizerie, mâncare stricată. Sursa foto: Facebook/ Horia Constantinescu

ANPC a anunțat că, în ultima săptămână, a controlat magazinele lanțului de supermarketuri Penny din țară. Inspectorii au descoperit mizerie, mâncare stricată și mucegăită, dar și gândaci. Aceștia au dat amenzi în valoare totală de 3,5 milioane de lei.

ANPC a controlat supermarketuri Penny din toată țara

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a desfășurat o serie de controale pentru a verifica modul în care se respectă legislația în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, la nivelul întregii țări.

”Bright as a new penny”, așa spun englezii cu referire la ceva strălucitor, excepțional.

Noi nu putem asocia Penny-ul nostru cu ceva de excepție, nou, bine întreținut. Alte sancțiuni, aceleași abateri!, spune șeful ANPC, Horia Constantinescu.

Președintele ANPC declară că activitatea respectivului retailer nu a fost evaluată corespunzător de multă vreme, iar lanțul de supermarketuri nu mai este suficient de atent cu cei care îi calcă pragul.

„Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicații și alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi.

Strig eu în numele consumatorilor: RESPECTAȚI-NE!”, spune Horia Constantinescu într-o postare pe Facebook.

Nereguli și amenzi în valoare de 3,5 milioane de lei

Din cele 306 magazine pe care compania Rewe România SA le administrează în România, inspectorii ANPC au controlat 256. Autoritățile au descoperit nereguli și au aplicat sancțiuni:

  • 333 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei;
  • inspectorii au dat 110 avertismente;
  • au fost oprite definitiv de la vânzare produse alimentare neconforme, în valore de peste 100.000 lei;
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea neregulilor, pentru 29 de supermarketuri;
  • 6 magazine au fost închise pentru o perioadă de până la 6 luni, din județele Bacău (4 unități), Prahova (o unitate), Giurgiu (o unitate).

În timpul controalelor, inspectorii ANPC au constatat următoarele nereguli:

  • unele produse alimentare erau comercializate cu data limită de consum depășită;
  • comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite;
  • comercializarea unor produse congelate cu exces de gheață și modificări organoleptice;
  • comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă);
  • comercializarea unor ouă sparte, în cofraj;
  • depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment;
  • utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf;
  • utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse;
  • folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar;
  • deficiențe de etichetare a produselor alimentare și nealimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.);
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate;
  • nerespectarea regimului promoțiilor (nu se menționează perioada în care se derulează promoția, nu există la vânzare produsul de referință pentru pachetele multi pack);
  • folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu paviment deteriorat;
  • nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători;
  • neafișarea ingredientelor cu potențial alergen al produselor care se vindeau vrac;
  • unele produse nu aveau prețul afișat la raft;
  • existența unor neconcordanțe între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft.
Cookies