Gabriela Firea crede că majorarea la 2% a taxei de turism în București este inutilă

29 aug. 2022
143 afișări
Gabriela Firea crede că majorarea la 2% a taxei de turism în București este inutilă

Fostul primar al Capitalei, Gabriela Firea, susține că majorarea la 2% a taxei de oraș plătită de turiști, de la 0,5% cât este în prezent, propunere aflată pe ordinea de zi a ședinței CGMB din 31 august, nu va ajuta turismul din București.

Politicianul PSD atrage atenția că banii ce se vor încasa nu se vor transfera legal la Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului, înființată în 2014, înainte de mandatul său, întrucât nu există legislație specifică pentru asigurarea transferului taxei de oraș plătită de turiștii care vizitează capitala țării.

Chiar dacă în 2022 există o lege a Organizațiilor de Management a Destinației, organisme care au rolul de motor de promovare a activității turistice într-o anumită zonă geografice, aceasta încă nu are norme de aplicare, mai spune Gabriela Firea într-o postare pe Facebook.

În consecință, ea îl acuză pe Nicușor Dan că doar se preface că vrea să-i ajute pe hotelieri, stimulând turismul.

”Cu alte cuvinte, marea lui realizare e că mărește o taxă turistică, a cărei bani oricum nu îi poate transfera legal la asociație, pentru că nu există norme de aplicare.”, acuză fostul primar al Capitalei.

Taxa specială pentru promovarea turistică a municipiului Bucureşti ar putea creşte în anul 2023 la o cotă de 2% la tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, faţă de 0,5%, în prezent.

Taxă de 2% pentru turiștii care vizitează Bucureștiul – proiect

Un proiect de hotărâre în acest sens a fost supus dezbaterii publice în iunie pe site-ul Primăriei Capitalei.

Conform regulamentului, obiectivele urmărite prin instituirea taxei speciale pentru promovarea turistică sunt: creşterea numărului de turişti în municipiul Bucureşti, creşterea duratei de şedere a acestora, creşterea veniturilor obţinute din turism, îmbunătăţirea experienţei turistice şi creşterea investiţiilor în serviciile turistice.

În acest sens, sunt vizate: consolidarea şi comunicarea integrată a brandului turistic al municipiului Bucureşti; elaborarea unui program multianual de dezvoltare turistică a destinaţiei, a unei strategii de marketing a destinaţiei turistice şi implementarea activităţilor de promovare; susţinerea şi crearea de evenimente care pot genera creşterea numărului de turişti; crearea de circuite/produse/pachete turistice în scopul îmbunătăţirii experienţelor turistice; organizarea şi participarea la târguri/expoziţii, seminarii, conferinţe de profil; dezvoltarea reţelei de centre şi puncte de informare turistică; realizarea de campanii publicitare; dezvoltarea de proiecte finanţate din fonduri europene; semnalizarea turistică a oraşului declinată din imaginea de brand; realizarea unor studii de piaţă/marketing în turism.

„Oraşul Bucureşti se caracterizează printr-un potenţial turistic deosebit, determinat de numeroasele vestigii deţinute, la care se pot adăuga avantajele de a fi o capitală europeană. (…) De-a lungul timpului, oraşul a dobândit o importantă zestre de monumente istorice, lăcaşuri de cultură, monumente de arhitectură, obiective religioase, ce oferă Capitalei un potenţial turistic ridicat, reprezentând baza dezvoltării şi creşterii atractivităţii Capitalei din punct de vedere turistic. (…) Astfel, în vederea ridicării nivelului de conştientizare asupra patrimoniului turistic şi cultural pe care îl deţine Municipiul Bucureşti, se impune necesitatea implementării unor proiecte complexe menite să promoveze Capitala ca destinaţie turistică atât la nivel naţional cât şi internaţional”, prevede raportul de specialitate, citat de Agerpres.

Îți recomandăm și:

 

 

 

Cookies