Furnizorii de energie electrică și gaze, luați în vizor de ANRE. Ce trebuie să faceți dacă aveți neclarități privind facturile

12 ian. 2022
605 Afișari
Furnizorii de energie electrică și gaze, luați în vizor de ANRE. Ce trebuie să faceți dacă aveți neclarități privind facturile
Furnizorii de energie electrică și gaze, luați în vizor de ANRE. Ce trebuie să faceți dacă aveți neclarități privind facturile

ANRE anunță miercuri, 12 ianuarie 2022, că a început să desfășoare acțiuni de control la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale. De asemenea, clienții sunt sfătuiți cum să acționeze în cazul în care au nelămuriri privind facturile.

Furnizorii de energie electrică și gaze, luați în vizor de ANRE. Ce trebuie să faceți dacă aveți neclarități privind facturile, conform informațiilor oficiale transmise de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei.

Furnizorii de energie electrică și gaze, luați în vizor de ANRE

ANRE i-a luat în vizor pe principalii furnizori de energie electrică și gaze și vrea să verifice următoarele lucruri:

  • respectarea obligației în ceea ce privește emiterea facturilor care să includă informații corecte, transparente, clare și complete referitoare la plafonarea prețului final al energiei electrice și al gazelor naturale, dar și consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensației;
  • respectarea obligației de a transmite, în termen legal, răspunsul la reclamațiile clienților referitoare la facturi, dar și informațiile despre plata compensațiilor cuvenite în cazul depășirii termenului;
  • respectarea obligației de a emite factura cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului, dar și transmiterea facturii către clientul final în termenul legal;

Îți recomandăm să citești și:

Verificați sunt următorii furnizori de energie electrică:

  • ELECTRICA FURNIZARE,
  • EON ENERGIE ROMÂNIA,
  • HIDROELECTRICA,
  • ENEL ENERGIE,
  • ENEL ENERGIE MUNTENIA,
  • CEZ VÂNZARE,
  • TINMAR ENERGY.

Verificați sunt următorii furnizori de gaze naturale:

  • ENGIE ROMÂNIA,
  • EON ENERGIE ROMÂNIA,
  • ENEL ENERGIE,
  • ENEL ENERGIE MUNTENIA,
  • PREMIER ENERGY,
  • ENERGIA GAS & POWER,
  • GAZ VEST.

Ce trebuie să faceți dacă aveți neclarități privind facturile

În cazul neclarităților pe care le au clienții în ceea ce privește facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, ANRE explică cum trebuie să se acționeze:

  • Consumatorii care au neclarități în ceea ce privește facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări. Furnizorul are obligația să transmită o explicaţe care să fie clară şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, mai ales în cazul în care factura nu se bazează pe consumul real.
  • În condițiile în care clientul consideră că în răspunsul formulat de furnizor nu s-au adus clarificările necesare, clientul final poate să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, dar se poate adresa și instanței de judecată.

Recomandările pentru clienții finali de energie electrică/gaze naturale sunt următoarele:

  • încheiați o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
  • verificați dacă facturarea a fost făcută conform indexului transmis
  • să verifice în contract perioada în care trebuie să fie transmis indexul către furnizor și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru evitarea facturării unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;
  • nu ignorați notificările transmise de furnizorul de energie în ceea ce privește modificările condițiilor contractuale, mai ales modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (prețul fix pentru o anumită perioadă de timp), clientul are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, dar și instanța de judecată.

Bine de știut, în cazul clienților casnici: dacă suma plătită în plus, în urma regularizării, este mai mare de 100 de lei, atunci furnizorul este obligat să înapoieze suma plătită de către clienți în termen de 5 zile de la data la care a fost emisă factura de regularizare. Sumele sub 100 de lei vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Cookies