ÎN BUCUREȘTI

Fragmente de istorie STB: 19 ani de metrou ușor în București

Anul acesta se împlinesc 19 ani de metrou ușor în București, anul 2002 marcând debutul liniei pe care circulă mai rapid tramvaiul 41.

Ideea liniei de metrou ușor în București a apărut în anul 1998, atunci când firma de consultanță H.T.A. din Olanda a studiat posibilitatea transformării liniei de tramvai 41. Doi ani mai târziu, informează pagina de Facebook a STB, a început implementarea studiilor făcute, iar peste alți doi ani, în 2002, s-a dat în folosința prima linie de metrou ușor în București.

Aceasta face parte dintr-un vast program de reabilitare a 110 km de linii de tramvaie din sud-vestul Capitalei, printr-o cofinanţare asigurată de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, Primăria Municipiului Bucureşti şi Banca Europeană de Investiţii.

Noul traseu, cu o lungime de 9,4 km cale dublă şi având 15 staţii pe sens, parcurge zonele: Bd. Ghencea, Drumul Taberei, Militari, Crângaşi, Turda/Mihalache, Piaţa Presei Libere. La capetele de linii au fost amenajate puncte de îmbarcare şi debarcare a călătorilor, zone destinate stocării parcului de autovehicule şi microdispecerate pentru dirijarea computerizată a traficului. Linia va fi protejată de borduri înalte şi garduri din metal care nu permit trecerea autovehiculelor şi nici traversarea la întâmplare a străzii de către pietoni.

Circulaţia vagoanelor în intersecţii se va face prin comanda automată a macazurilor şi a culorii semafoarelor.

Avantajele liniei de metrou ușor în București:

  • Printre avantajele înființării acestei linii se numără:
  • Creşterea vitezei comerciale a tramvaielor cu 29%;
  • Reducerea timpului de călătorie cu 30%;
  • Eliminarea impactului negativ al circulaţiei tramvaielor asupra traficului general;
  • Eliminarea impactului negativ al circulatiei tramvaielor asupra zonelor urbane învecinate: zgomot şi vibraţii;
  • Creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei, atât pentru cea generală cât şi pentru metroul uşor;
  • Creşterea numărului de călători care utilizează această linie cu 47%.

”Pe acest traseu călătorii vor beneficia într-o primă etapă de 27 vagoane moderne, fabricate şi modernizate la URAC”, mai scrie în #FragmenteDeIstorie STB.

Vă recomandăm și: Așa a luat naștere tramvaiul modern din București. Cum arătau primele modele  


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button