Anul acesta se împlinesc 19 ani de metrou ușor în București, anul 2002 marcând debutul liniei pe care circulă mai rapid tramvaiul 41.
Ideea liniei de metrou ușor în București a apărut în anul 1998, atunci când firma de consultanță H.T.A. din Olanda a studiat posibilitatea transformării liniei de tramvai 41. Doi ani mai târziu, informează pagina de Facebook a STB, a început implementarea studiilor făcute, iar peste alți doi ani, în 2002, s-a dat în folosința prima linie de metrou ușor în București.
Aceasta face parte dintr-un vast program de reabilitare a 110 km de linii de tramvaie din sud-vestul Capitalei, printr-o cofinanţare asigurată de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, Primăria Municipiului Bucureşti şi Banca Europeană de Investiţii.
Noul traseu, cu o lungime de 9,4 km cale dublă şi având 15 staţii pe sens, parcurge zonele: Bd. Ghencea, Drumul Taberei, Militari, Crângaşi, Turda/Mihalache, Piaţa Presei Libere. La capetele de linii au fost amenajate puncte de îmbarcare şi debarcare a călătorilor, zone destinate stocării parcului de autovehicule şi microdispecerate pentru dirijarea computerizată a traficului. Linia va fi protejată de borduri înalte şi garduri din metal care nu permit trecerea autovehiculelor şi nici traversarea la întâmplare a străzii de către pietoni.
Circulaţia vagoanelor în intersecţii se va face prin comanda automată a macazurilor şi a culorii semafoarelor.
”Pe acest traseu călătorii vor beneficia într-o primă etapă de 27 vagoane moderne, fabricate şi modernizate la URAC”, mai scrie în #FragmenteDeIstorie STB.
Vă recomandăm și: Așa a luat naștere tramvaiul modern din București. Cum arătau primele modele