FOTOGALERIE: Cum arată Pasajul de la Piața Sudului cu patru luni înainte de a fi terminat

de:
04 mart. 2016
1 Afișari
FOTOGALERIE: Cum arată Pasajul de la Piața Sudului cu patru luni înainte de a fi terminat

Mai sunt patru luni până când expiră termenul pentru finalizarea lucrărilor la pasajul subteran de la Pasajul Sudului. Dacă termenul nu va fi respectat, Primăria Capitalei va trebui să dea înapoi fondurile europene pe care le-a primit pentru lucrările executate până pe 31 decembrie 2015. 

Reprezentanții Primăriei Capitalei susțin că în acest moment, lucrările generale sunt terminate în proporție de 47%, însă există progrese mai mari pentru diferite segmente ale proiectului. 

„Suntem aproape de finalizare cu devierea si modernizarea retelelor de utilitati (gaze, canalizare, alimentare cu apa, electricitate etc). In acest moment putem spune ca am ajuns cu lucrarile la peste 90%. In aceasta dimineata (n.r. vineri, 4 martie) echipele de muncitori au turnat 320 metri cubi de beton pentru realizarea radierului tunelului. Tot astazi se toarna și placa la unul din tronsoanele de la pasajul pietonal nr.2”, anunță reprezentanții Primăriei capitalei. 

De asemenea, se mai lucrează la rampa de acces in pasaj de la Calea Vacaresti – realizat 47 % și la rampa de acces de la Nitu Vasile  (s-au construit 35 din cei 45 de pereti mulati, se mai lucreaza la structura de rezistenta).

Placa centrala a pasajului rutier a fost realizată în proportie de 60%. Cele patru pasaje pietonale care subtraverseaza pasajul rutier se afla in acest moment in diverse stadii de executie astfel:

1. Pasajul pietonal ce subtraverseaza Sos Oltenitei (pe partea dinspre Constantin Brancoveanu) – stadiu actual – 80%

2. Pasaj pietonal care subtraverseaza Sos. Oltenitei (pe partea dinspre Berceni) – stadiul actual 60%

3. Pasaj pietonal care subtraverseaza Sos. Oltenitei (pe partea dinspre sos. Berceni) – relationeaza statia de metrou Piata Sudului cu peronul statiei de tramvai – stadiul actual – 85%

4. Pasaj pietonal care subtraverseaza str. Serg. Nitu Vasile in dreptul intersectiei acesteia cu str. Secuilor. – 5% – lucrarile au inceput saptamana trecuta.

Primăria Capitalei a pierduri fonduri europene în valoare de 83 milioane lei

Pasajul rutier subteran de la Piața Sudului ar fi trebuit finalizat la 31 decembrie 2015, conform contractului de finanțare încheiat cu instituțiile europene în cadrul Programul Operațional Sectorial 2007-2013 (POR). Termenul a fost încălcat însă de Primăria Capitalei, astfel că în momentul expirării termenului, proiectul era terminat doar în proporție de aproximativ 30%. Din cauza acestei întârzieri, Primăria Capitalei a pierdut fonduri europene în valoare de 83.894.535,75 lei, sumă ce va fi acoperită din bugetul local, pentru continuarea lucrărilor.

Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei întârzierile mari din proiect au fost cauzate în principal de firma care a realizat proiectul tehnic. Este vorba despre firma SC Tecnic Consulting Engineering SRL.

„Proiectul initial a prevazut un plan de deviere de retele bazandu-se pe informatii si avize de principiu ale detinatorilor de retele edilitare. La inceperea executiei lucrarilor s-a constatat ca informatiile initiale nu corespundeau cu realitatea din teren, ca atare a fost necesara refacerea proiectelor de specialitate pentru utilitati. Mai mult decat atat, si cota planseului retelei de metrou din zona intersectiei Calea Vacaresti cu sos Oltenitei s-a dovedit a fi mai sus decat cea prevazuta initial in proiect”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei.

Pentru realizarea proiectului tehnic de la pasajul de la Piața Sudului, firma SC Tecnic Consulting Engineering SRL primește 1,76 milioane lei, conform contractului încheiat cu Primăria Capitalei. Numele acestei firme apare și în cazul autostrăzii Sibiu-Orăștie, care la puțin timp de la inaugurare a luat-o la vale și a trebuit închisă pe o porțiune din cauza crăpăturilor apărute în asfalt. Un raport al şefului Societăţii Române de Geotehnică, primit de CNADNR a arătat că alunecările de teren sunt marea problemă a acestei autostrăzi. În el scrie, negru pe alb, că autostrada dintre Cunţa şi Sălişte a pornit cu stângul încă din faza de proiectare. Proiectul tehnic a fost realizat de către firma Tecnic Consulting Engineering, care se ocupă și de studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti. (Citește mai multe AICI)

Cookies