FOTO | Viermuială la Gara Basarb, în Bucureștiul mileniului trecut. Cu autobuze, tramvai, dubițe, o Dacie și-un pieton cu sacoșă și pălărie în mijlocul drumului

11 apr. 2023
4453 afișări
FOTO | Viermuială  la Gara Basarb, în Bucureștiul mileniului trecut. Cu autobuze, tramvai, dubițe, o Dacie și-un pieton cu sacoșă și pălărie în mijlocul drumului
FOTO | Viermuială la Gara Basarb, în Bucureștiul mileniului trecut. Cu autobuze, tramvai, dubițe, o Dacie și-un pieton cu sacoșă și pălărie în mijlocul drumului | Sursa foto: Agerpres

Gara Basarab, București, 1994. Și toată frăsuiala, toată viața unui loc surprinse într-un instantaneu.

Pentru aceia dintre voi cărora anii 90 li se par, bizar și explicabil, adineauri, avem o veste destul de neplăcută: o simplă operație de scădere ne arată că, din 1994 – când a fost făcută această fotografie – și până în momentul vorbirii sunt, da, 29 de ani. Adică aproape 30. Adică trei decenii!

Gara Basarab, acum trei decenii, într-un București

Iar astfel de imagini precum cea de mai sus din Gara Basarab, ne arată de fiecare dată, prin cât de multe și spectaculoase  schimbări și transformări a trecut Bucureștiul în ultimele decenii.

În Gara Basarab, dar și oriunde altundeva în București,  anii 90 au fost, mai mult ca orice alt deceniu, unul al amestecurilor totale: cu nostopuri lângă resturi de vechi prăvălii comuniste, cu căruțe din care te salută căruțașul lpe bulevard, la semafor. Cu  Dacii antice lângă cel mai trăznet second hand apărut, deodată, în parcarea de la bloc. Cu haine din toate lumile și de toate felurile de pe la tarabe sclipicioase.

Era și gri, și în toate culorile Bucureștiul anilor 90. Era și deznădejdea generațiilor pentru care schimbarea a fost prea brutală și pentru care adaptarea la „lumea nouă” și haotică era prea chinuitoare. Dar era și speranța generațiilor pentru care, nu-i așa, nimic nu mai era imposibil.

Uitata Gară Basarab

Câți dintre voi vă amintiți acum, repede, când ați mai luat vreun tren din uitata gară Basarab?

Gara București-Basarab este, de fapt, un fel de extindere a zonei feroviare a Gării de Nord, cu care se află în legătură directă :

Gara Basarab,  pe numele ei oficial de la CFR București „Nord Grupa B”, a fost finalizată în anul 1959 și face legătura cu orașe apropiate de București (Alexandria, Craiova, Pitești, Ploiești, Târgoviște, Titu) prin intermediul mai multor trenuri cu rang inferior de tip regio/personal.

Se ajunge acolo ușor, atât cu metroul de pe magistralele M1 și M4, cât și cu STB-ul.

Gara Basarab are legătură cu terminalul multi-modal Pasaj Basarab, fiind deservită și de liniile de tramvai 1, 35 și 44, de troleibuzele 65, 86 și 97 (pe partea cu Calea Griviței) , de autobuzele 105, 123, 133, 162, 178, 196, 282 și liniile rapide 780 și 781.

Îți recomandăm să citești și:

Cookies