Din acest final de săptămână autobuzele 336 vor fi înlocuite de troleibuzele 61, linie pe care vor începe să circule noile troleibuze Solaris Trollino.
Linia ce dispare este una istorică, pe care au fost testate de-a lungul vremii o varietate de vehicule din flota STB.
De sâmbătă (03 Februarie 2024 – n.a), linia 336 va deveni linia 61, iar traseul acesteia va fi asigurat de 9 troleibuze Solaris și de 11 autobuze. Treptat, înlocuim autobuzele, iar legătura pe relația Vest – Centru va fi asigurată doar prin troleibuze noi, cu autonomie și pe trasee neelectrificate.
Aceasta este declarația făcută de Daniel Istrate, directorul general al STB SA. Astfel că, una dintre liniile istorice din București urmează să dispară. Conform informațiilor transmite pe pagina de Facebook „Societatea de Spotting București”, ruta cu indicativul 336 este una de protocol a STB.
Mai precis, pe parcursul anilor, pe acest traseu au fost introduse vehiculele noi care intrau în flota societății. Astfel că, linia a fost cea pe care s-au testat, printre altele, autobuzele:
Reprezentații comunității de pe Facebook au transmis:
Aici au întrat în circulație și primele autobuze Otokar Kent C12 ale Autobazei Militari, în 2018. Chiar și cunoscutul „autobuz roșu” alias Rocar Autodromo #98 era titular în linie, pana în 2014 când a avut parte de un nefericit accident, punându-i capăt prestanței.
Iată o serie de imagini cu vehiculele care au circulat pe această linie:
Linia este una dintre cele mai cunoscute și folosite de locuitorii din cartierul Militari. După desființare, o parte dintre autobuzele ce erau alocate acestei linii vor intra pe linia 61. Acestea vor circula pe respectivul traseu până vor ajunge în Capitală mai multe troleibuze Solaris.
Nouă traseu al liniei 61 va fi cuprins între terminalele „Complex Comercial Apusului” și „Piața Rosetti”. Traseul va fi următorul:
Noile vehicule din gama de 12 metri sunt dotate cu:
De asemenea, acestea au o autonomie de 20 de km. Astfel că, vor putea fi conduse și fără a fi conectate la rețeaua electrică, în caz de nevoie. Conectarea și deconectarea poate fi făcută doar de șofer, prin acționarea unui buton aflat în cabină.