FOTO | Sunt gata tunelurile Daniela și Alina, pe unde vom merge de la București la Sibiu. Secțiunea 4 din Autostrada A1 ar urma să fie gata mai devreme

27 oct. 2025
592 afișări
FOTO | Sunt gata tunelurile Daniela și Alina, pe unde vom merge de la București la Sibiu. Secțiunea 4 din Autostrada A1 ar urma să fie gata mai devreme
FOTO | Sunt gata tunelurile Daniela și Alina, pe unde vom merge de la București la Sibiu. Secțiunea 4 din Autostrada A1 ar urma să fie gata mai devreme | Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu - Facebook

Tunelurile Alina și Daniela de pe Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii A1 sunt gata, anunță secretarul de stat în Ministrul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Tunelurile Daniela și Alina sunt gata

Secretarul de stat în MT, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat într-o postare din data de 26 octombrie, de pe Facebook, că tunelurile Alina și Daniela sunt gata.

Duminică, pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, a avut loc turnarea betonului și decofrarea ultimului segment de tunel la nivel de structură de rezistență. Operațiunea a avut loc în tunelul Daniela și a început deja demontarea utilajului folosit.

Scrioșteanu reamintește că structura de rezistență a fost finalizată și pentru tunelul Alina.

Pentru ambele tuneluri s-a folosit un cofraj hidraulic special care a realizat această operațiune pe secțiuni de 12,5 metri.

Astfel a fost încheiată cea mai importantă activitate din acest șantier și sunt în curs de realizare celelalte lucrări, printre care cele de instalații, finisaje și infrastructura căii de rulare, a adăugat Irinel Ionel Scrioșteanu.

La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24/7.

Peste 600 de persoane și 210 utilaje și echipamente de construcții se află pe șantier. Procentul de execuție a lucrărilor a depășit 80%.

Lucrările pe această secțiune au început în vara anului 2023. Progresul fizic al acestora se află în avans față de graficul și de termenul de finalizare (2027). Antreprenorul are o mobilizare foarte bună. Este posibil să circulăm pe acest lot chiar de anul viitor (luna august), a mai spus Scrioșteanu.

Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu – Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu – Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu – Facebook

A început dinamitarea la Tunelul Robești de pe Secțiunea 2 a Autostrăzii A1

Între timp, pe Secțiunea 2: Boița-Cornetu de pe Autostrada A1 au început operațiunile de dinamitare necesare construcției tunelului Robești.

Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a transmis că aceste operațiuni se vor desfășura zilnic, până la finalizarea străpungerii zonelor cu stâncă dură de pe traseul acestui tunel în lungime de 900 m.

În paralel, Asocierea de constructori turci (Mapa-Cengiz) va executa și alte tipuri de lucrări la cele două galerii, 24 de ore din 24.

Pentru construcția tunelului de la Robești se vor excava 200.000 mc de material și se vor folosi aproximativ:

  • 70 tone material exploziv,
  • 60.000 mc beton,
  • 4.000 tone armătură și confecții metalice.

Lotul 2 (Boița – Cornetu) al Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) are o lungime de 31,33 km, iar pe traseu vor fi construite 7 tuneluri și 48 viaducte/poduri/pasaje.

Contractul, în valoare de 4,250 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport (PT), ar urma să fie gata în 2028.

Secțiunile 2 și 3 fac parte din tronsonul montan al Autostrăzii Sibiu-Pitești și au un grad de dificultate tehnică foarte ridicat.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies