FOTO | Stația de metrou Tudor Arghezi: Machetă vs Realitate. „Totul este respectat conform planului”, spune Primarul Sectorului 4

25 iul. 2022
5831 afișări
FOTO | Stația de metrou Tudor Arghezi: Machetă vs Realitate. „Totul este respectat conform planului”, spune Primarul Sectorului 4
FOTO | Stația de metrou Tudor Arghezi: Machetă vs Realitate. „Totul este respectat conform planului”, spune Primarul Sectorului 4. Sursa foto: Facebook/ Daniel Băluță

Primarul Sectorului 4 a publicat, luni, imagini cu stația de metrou Tudor Arghezi din Capitală. Daniel Băluță arată, prin intermediul fotografiilor, că nu este nicio diferență între machetă și realitate, iar „totul este respectat conform planului”.

Stația de metrou Tudor Arghezi

Luni, 25 iulie, 2022, Primarul Sectorului 4 a publicat imagini cu noua stație de metrou Tudor Arghezi din București.

„O bijuterie arhitecturală construită de la zero de noi toți, locuitorii Sectorului 4”, declară Daniel Băluță într-o postare pe Facebook.

Stația de metrou Tudor Arghezi. Machetă versus realitate. Sursa foto: Facebook/ Daniel Băluță
Stația de metrou Tudor Arghezi. Machetă versus realitate. Sursa foto: Facebook/ Daniel Băluță

Noua stație de metrou „Tudor Arghezi” se află pe Magistrala 2 și ar urma să aibă două căi de acces către Capitală și alte trei căi de acces către Șoseaua de Centură a Capitalei. Noua linie de metrou se va întinde pe o lungime de 1.6 kilometri.

Cum decurg lucrările pentru prelungirea Magistralei 2

Lucrările pentru prelungirea Magistralei 2 de metrou se desfășoară într-un ritm alert. Aceasta este prima lucrare de metrou desfășurată de o autoritate publică locală: Primăria Sectorului 4. Totodată, este primul proiect de metrou după anul 1989, realizat de un grup de firme românești: Somet, TIAB, UTI și Erbașu SA, potrivit clubferoviar.ro.

Aflat în sudul Bucureștiului, șantierul a fost început iarna trecută, iar lucrarea ar urma să fie predată la cheie la sfârșitul acestui an. Metrorex va realiza teste, vreme de mai multe luni, în stația Tudor Arghezi, iar apoi va fi pusă în funcțiune pentru bucureșteni.

„Stadiul fizic al lucrării este de peste 70%. Structura de rezistență este finalizată în proporție de 100%, iar calea de rulare în proporție de 95%. A mai rămas de montat calea fără joante, operațiune pe care o vom începe la finele lunii septembrie, când vor mai scădea temperaturile exterioare”, a declarat inginerul Gabriel Stănescu de la Somet SA, managerul de proiect, pentru Club Feroviar.

Începând cu data de 1 octombrie 2022 se vor reface tramele stradale și trotuarele care au fost afectate de șantier. În prezent, pe Șoseaua Berceni se circulă pe o singură bandă în dreptul stației de metrou, iar șoferii petrec mult timp în aglomerație. Însă, această situație va dispărea la toamnă.

Cookies