FOTO | Șantierul de la Podul Grant, în 10 imagini grăitoare pentru cel mai mare coșmar de trafic din București

30 oct. 2023
3255 Afișari
FOTO | Șantierul de la Podul Grant, în 10 imagini grăitoare pentru cel mai mare coșmar de trafic din București
FOTO | Șantierul de la Podul Grant, în 10 imagini grăitoare pentru cel mai mare coșmar de trafic din București | Sursa foto: Agerpres

Șantierul de la Podul Grant este, de departe, lucrarea de infrastructură cu cel mai mare impact asupra traficului din București. Punerea în siguranță și consolidarea pasajului care face, practic, legătura între trei cartiere mari (Crângași, Drumul Taberei și Militari) din București și nordul orașului era, fără îndoială, o necesitate.

Impactul începerii lucrărilor asupra vieții orașului a fost însă, insuficient și imprecis (😉) estimat. Sau cum spunea Nicușor Dan după balamucul surprinzător din primele zile: „Măsurile noastre teoretice nu au funcționat.”

Șantierul de la Podul Grant, în câteva imagini grăitoare

Pe 15 octombrie, Podul Grant a fost închis complet circulației rutiere pentru lucrări de consolidare, iar termenul oficial pentru finalizare este primăvara anului viitor. Până atunci, pe pod mai circulă doar tramvaiul 41.

Azi, când s-a dus în inspecție, Nicușor Dan a spus că termenul va fi respectat, că în luna martie 2024 să se reia circulația. Asta nu înseamnă însă că în martie se vor finaliza integral lucrărilei, ci doar cele care afectează traficul și circulația tramvaiului. Așadar, până la primăvară se termină cu șantierul de la linia de tramvai și cu lucrările la benzile principale de circulație dinspre Crângași spre Turda.

Până atunci, situația e  fix cum o simt zilnic zeci de mii de bucureșteni și cum se vede în imagini.

Șantierul de la Podul Grant
Sursa foto: Agerpres
Șantierul de la Podul Grant
Sursa foto: Agerpres
Șantierul de la Podul Grant
Sursa foto: Agerpres
Șantierul de la Podul Grant
Sursa foto: Agerpres

„Sectorul 6 e blocat!”

Cei mai afectați sunt bucureștenii din Sectorul 6. Dar nu numai ei aveau drumuri (chiar zilnice) între cele trei cartiere bucureștene și nordul Capitalei.

Traficul în zonă va rămâne un coșmar până la redeschidere, ne dă de veste  azi primarul general al Capitalei. Pur și  pentru că reprezentanții PMB nu au ce să facă în plus pentru fluidizare, spune Nicușor Dan:

Noi am început acum două săptămâni, nu toți participanții știau de lucrare, am avut ghinion că a și plouat. În acea zi am avut o lungă ședință cu Poliția Rutieră, Polița Locală, am luat atunci decizia de redirijare a unor fluxuri de circulație prin intersecție, schimbarea unor timpi de semaforizare și deja de a doua zi s-a circulat ceva mai bine. Și oamenii au aflat și au mers pe rute ocolitoare. Pe anumite străzi am mai luat din mașinile parcate. Nu e perfect cum se circulă acum, dar este mult mai bine față de momentul în care am început. Și așa cum ați văzut, această lucrare era necesară.

Vestea bună ar fi că, în sfârșit, acum se lucrează în și tură de noapte.

Tramvaiul 41
Sursa foto: Agerpres
Consolidare Pod Grant
Sursa foto: Agerpres
Consolidare Pod Grant
Sursa foto: Agerpres

În această vară (mai exact, în august 2023), Primăria Capitalei a reluat  lucrările de consolidare a Podului Grant, după 3 ani de pauză provocată de lipsa de bani. Lucrările de consolidare au început n aprilie 2019 și au fost întrerupte doar un an mai târziu din cauza situației financiare dezastruoase în care se afla municipalitatea:

În 2020 nu au mai fost continuate lucrările la pod prin Compania Municipală Străzi Poduri și Pasaje, acestea fiind la 33%, dar fiindcă nu au fost protejate, a fost nevoie de expertiză, acest procent s-a diminuat, suntem nevoiți să intervenim și pe bucata la care s-a lucrat.

Șantier Pod Grant
Sursa foto: Agerpres
Podul Grant în reparații
Sursa foto: Agerpres

Șantierul de la Podul Grant este o investiție de 65 milioane lei, iar termenul de finalizare a tuturor lucrărilor este de 24 de luni.

Îți recomandăm să citești și:

Cookies