FOTO | Povestea tramvaielor V3A-93, care ne plimbă și astăzi pe străzile din București. Când au început să circule prin Capitală

30 ian. 2025
2902 afișări
FOTO | Povestea tramvaielor V3A-93, care ne plimbă și astăzi pe străzile din București. Când au început să circule prin Capitală
FOTO | Povestea tramvaielor V3A-93, care ne plimbă și astăzi pe străzile din București. Când au început să circule prin Capitală. Sursa foto: Facebook/TPBI

Tramvaiele V3A-93 cu care mulți dintre noi călătorim prin București, poate chiar zilnic, pe diferite rute, au o poveste care merită citită.

Primul tramvai care a ieșit pe poarta uzinei URAC a primit numărul de parc 354 și circulă și astăzi pe străzile din Capitală.

Povestea tramvaielor V3A-93

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – TPBI a spus astăzi, pe pagina de Facebook, povestea tramvaielor V3A-93, care sunt des întâlnite pe traseele din București.

Prima apariție a tramvaiului în București a fost în anul 1871, pe vremea când se folosea tramvaiul cu cai. 100 de ani mai târziu, colectivul de proiectare al Întreprinderii de Transport București (ITB) a finalizat modelul V3A cu numărul de parc 001.

Tramvaiul cu cai
Tramvaiul cu cai. Sursa foto: Facebook/TPBI – Material Arhivă STB

Anii au trecut, iar cerințele de transport au evoluat. Din acest motiv, după 19 ani de muncă și 514 de tramvaie V3A-71 produse pentru București și alte orașe din țară (Ploiești, Constanța, Brașov, Cluj-Napoca), uzina URAC a aplicat o strategie de modernizare a tramvaielor V3A existente.

Primul tramvai V3A
Primul tramvai V3A. Sursa foto: Facebook/TPBI – TramClub.org

În anul 1993, proiectul este finalizat, motiv pentru care tramvaiul a fost denumit V3A-93. Acela a fost momentul în care s-a dat startul unei noi generații de vehicule V3A. Diferențele erau notabile, anume: uși glisante, afișaje digitale, interior mai spațios, boghiuri mai bune, design exterior și interior cu o nouă identitate, sistem de încălzire pentru călători îmbunătățit și schimbarea aspectului postului de conducere al vehiculului.

Tramvaiul V3A-93
Tramvaiul V3A-93. Sursa foto: Facebook/TPBI – Material Arhivă STB

Primul tramvai care a ieșit pe poarta uzinei URAC a primit numărul de parc 354 și circulă chiar și în prezent pe străzile din București. Vehiculul are 34 de locuri și 5 uși.

Cu o dispunere de 34 de locuri pe scaune și un număr de 5 uși, noile tramvaie V3A au atras imediat privirea călătorilor, cât și a străinilor care au venit în România să le fotografieze”, a transmis TPBI.

În total, uzina URAC a produs 242 de vagoane V3A-93, majoritatea dintre ele aflându-se și astăzi în exploatare.

Evoluția tramvaielor
Evoluția tramvaielor. Sursa foto: Facebook/TPBI – TramClub.org

Te-ar putea interesa și:

Cookies