Când o să se poată, totuși, călătoria în timp, ne-ar plăcea să organizăm excursii de grup, cu un tramvai vechi, prin Bucureștiul vechi și, uneori, complet dispărut.
În primul rând, ca să experimentăm călătoria cu tramvaiul de pe vremuri – cu vechile Tatre, cu Thomson, cu „vagonul de mare capacitate pe 4 osii, cu primele dublu articulate V3A, cu ce-a mai scos de-a lungul vremii STB la șosea (de ce nu, cu tramcarele care puteau merge trase de un singur cal pe anumite porțiuni de trasee, dar care, când șina o lua la deal, mai înhămau un al doilea.. )
Ar fi ditai experiența să vedem (ori revedem) cu ochii noștri intersecția de la Iancului care arăta Așa când era aglomerată de un tramvai, cinci mașini și-un camion.
Sau putem rămâne în 1973 și ne plimbăm cu tramvaiul 27 de la un capăt la altul, ori doar pe Mihai Bravu – deși pe-atunci bulevardul era atât de gol de mașini, că puteai merge lejer și pe mijlocul șoselei pietruite.
Și, după ce ne plimbăm un vechi tramvai prin Bucureștiul din aceste poze – poate ne oprim la o bragă prin vechiul Centru Vechi, poate intrăm și la un film la Scala ori la Patria – ne întoarcem în stație la mașina timpului, o pornim și revenim în zilele noastre, în – să zicem – o stație din care luăm fie un tramvai Imperio, fie unul Astra, apoi ne ducem pe la casele noastre din Bucureștiul din zilele noastre.
Desigur, dacă nimerim în intersecție la Iancului pe la ora asta, e posibil să prindem vreo 2-3-5 semafoare, de oriunde am veni și spre oriunde am porni și cu orice ne-am deplasa.
Îți recomandăm să citești și: