FOTO | Piața Victoriei și Muzeul Grigore Antipa, în vremuri vechi. Pe când Bucureștiul avea cu o girafă în minus și mai multă piatră cubică

05 dec. 2024
1543 afișări
FOTO | Piața Victoriei și Muzeul Grigore Antipa, în vremuri vechi. Pe când Bucureștiul avea cu o girafă în minus și mai multă piatră cubică
FOTO | Muzeul Grigore Antipa, în vremuri vechi, pe când Bucureștiul avea cu o girafă în minus și mai multă piatră cubică. Sursa foto: Agerpres

Piața Victoriei de astăzi are câteva elemente care fac din ea în ochii bucureștenilor… ei bine, Calea Victoriei. Adică, e cam greu de imaginat fără marcajele trasate peste tot, fără alea 1-2 mașini de poliție care stau mereu in zonă sau fără celebra girafă din fața Muzeului Grigore Antipa. Pentru că da, a fost o vreme fără girafă, mai exact pe la 1960, de când datează această fotografie.

Între Piața Victoriei din prezent și cea de acum șase decenii nu se află doar o mulțime de ani, ci și foarte multe diferențe, după cum probabil vă puteți da seama. De exemplu, cea mai vizibilă din poza de mai jos (care datează din anul 1961) este probabil că Muzeul Grigore Antipa poate fi privit în toată splendoarea lui, pentru că în cadru nu se află nici stâlpi cu semafoare, nici afișe pentru expoziții pe fațada muzeului, nici turme de mașini.

Muzeul Antipa și Piața Victoriei, fără trafic și girafe, dar cu piatră cubică

Mai mult, nu sunt nici semafoare, nici aglomerația și traficul continuu pe care să-l dirijeze, și nici veșnicele mașini de poliție care stau parcate pe vreunul dintre colțurile intersecției din Piața Victoriei. Avem totuși în această poză trei mașini. Două dintre ele sunt GAZ Pobeda, un model foarte popular și răspândit la noi în țară, mai ales în prima perioadă a regimului comunist. Erau atât de populare că o vreme în București o vreme nu se zicea taxi, și nici Uber sau Bolt sau Blue sau orice altă aplicație de ridesharing. Pe-atunci spuneai că „ai luat un Pobeda” sau că ai „venit cu un Pobeda”, fiind extrem de comune în rândul taximetriștilor. În colțul imaginii, pe partea cu Muzeul Antipa se întrevede un Fiat / Zastava model 1400, de asemenea o mașină des întâlnită pe-atunci în Europa.

La categoria „absențe” nu puteam să trecem cu vedere celebra „girafă” de la intrarea muzeului, care a devenit celebră odată cu trecerea anilor și care acum pare de neconceput să dispară. Era însă piatră cubică, un element aproape nelipsit din centrul Bucureștiului, care acum mai e prezent doar pe câteva dintre străduțele vechi ale Capitalei.

Sursa foto: Agerpres

Citește și

Cookies