FOTO | O imagine cât 1951 de cuvinte: un tramvai pe linia 12, prin Bucureștiul anului 1951

06 apr. 2023
14832 afișări
FOTO | O imagine cât 1951 de cuvinte: un tramvai pe linia 12, prin Bucureștiul anului 1951
FOTO | O imagine cât 1951 de cuvinte: un tramvai pe linia 12, prin Bucureștiul anilor '50 | Sursa foto: arhiva istorică Agerpres

A fost odată în București linia 12, pe care circulau tramvaie precum cel din imaginea de mai sus. Acum, dacă intri pe site-ul STB, o să descoperiți că linia 12 nu mai există. Bine, nu există nici 13, probabil din motive de ghinion din categoria „pisica neagră”.

În transportul public bucureștean prezent, la capitolul tramvaie, numerotarea liniilor se întâmplă frumos, în ordine crescătoarea, până la 11. De-aici, sare brusc la 14: 12 a diuspărut (linia 12 a fost înlocuită, în esență, cu linia 25), iar 13 o fi piază rea.

Linia de tramvai 12 din București – care era traseul ei prin anii 50, când exista

Linia 12 străbătea Bucureștiul între Gara Basarab – CFR Progresul. Într-o linie urbană trasată cât de drept posibil, vorbim despre o distanță impresionantă, de mai bine de 10 kilometri. Dar linia 12 nu mai există, a fost înlocuită cu linia 25, care pornește tot de la CFR Progresul și  ajunge până la Depoul Militari. Linia 25 din zilele noastre are 35 stații și durata totală a călătoriei este de 58 minute.

Cu tramvaiul prin vechiul București, pe alte linii ale vechiului STB

 O altă imagine din Bucureștiul anilor 50 este cea  de mai jos, cu un tramvaiul 19 și un bucureștean cu astrahan pe scară ☺️. 

Spre deosebirie de liunia 12, linia 18 există și-n ziua de azi; pornește de la Zețarilor, iar stația terminus este Chimopar și are nu mai puțin de 41 de stații. Trece prin cartierele Titan, Dristor, Tineretului, Giurgiului..

FOTO | O imagine cât 1951 de cuvinte: un tramvai pe linia 12, prin Bucureștiul anilor '50
Tramvai pe linia 19 din București, în 1051 | Sursa foto: arhiva istorică Agerpres

Fie și numai aceste două imahini pot fi un argument convingător pentru înființarea unui muzeul al transportului public din București, nu-i așa?

Îți recomandăm să citești și:

 

Cookies