Nicușor Dan, care este, în ultima vreme cel puțin, un foarte prolific vestitor de pe șantierele din București, ne oferă acum noutăți de pe șantierul de la linia 5.
Șantierul de la Linia 5 a început cu aproximativ o lună în urmă și este primul tronson de șină de tramvai care se schimbă, din foarte multele șine de tramvai care trebuie urgent schimbate în București.
Primarul general al Capitalei spune azi, pe pagina sa de Facebook, că „lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai progresează”:
Am început concomitent dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare spre strada Barbu Văcărescu și dinspre Podul Băneasa spre strada Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu. Lucrarea reprezintă primul lot din cele 11 atribuite pe care le vom moderniza. Pentru celelalte 10 loturi suntem pe final cu proiectarea, urmând ca în lunile aprilie-mai să începem execuția.
Primăria Capitalei a semnat contractele de execuție a lucrărilor de reabilitare pentru mai multe linii de tramvai din București, proiect pentru care calea de rulare a fost împărțită în 16 loturi. recent, PMB a anunțat că au fost depuse oferte și pentru ultimele două loturi de linii de tramvai din București care rămăseseră fără contract.
Nicușor Dan a spus că modernizarea liniilor de tramvai din București costă aproape 500 de milioane de euro și are finanțare din fonduri europene de circa 300 de milioane euro prin Programul Operațional Regional (POR) 2021-2027. Sunt zeci de kilometri de șine de tramvai care vor fi reabilitate, mai amintește azi Nicușor Dan:
În total, vom reabilita 50 de km, astfel încât peste doi ani şi jumătate nu o să mai existe linii de tramvai nemodernizate în Bucureşti.
Singura observație ar fi că, exact acum doi ani, tot Nicușor Dan zicea „peste doi ani” (adică acum, în momentul vorbirii), în București nu va mai fi nicio linie de tramvai veche prin București. Declarația lui Nicușor Dan din septembrie 2022 suna exact așa:
Peste 2 ani Bucureștiul nu va mai avea linie de tramvai nemodernizată. Asta înseamnă o viteză sporită pentru tramvaie. Asta înseamnă că autobuzele, pe traseele pe care le au comune cu tramvaiele, vor putea sa aibă linie unică pe aceste linii de tramvai şi asta înseamnă că nu vom mai avea avarii cum avem în momentul acesta foarte des.
Deocamdată, în momentul mai sus pronosticat și care ne-a ajuns din urmă, avem situații și avarii multe în viețile noastre de călători STB cu tramvaiul.