Înainte să predea mandatul, primarul care a pierdut alegerile în Sectorul 2 semnează acte peste acte. A anunțat că recent s-a iscălit pe autorizația de construire pentru modernizarea platformei de la Piața Obor.
Emblematica zonă din Sectorul 2 va fi adusă „la un nou nivel”, spune Radu Mihaiu. Pe lângă tarabele producătorilor, va fi amenajată o zonă cu terase și restaurante, unde se vor putea mânca și faimoșii mici. De asemenea, piața de pește va fi refăcută și vor exista și localuri care vor servi pește gătit.
Tot spațiul exterior se reconfigurează și astfel își va face loc și un food-court de unde evident nu vor lipsi faimoșii mici. În plus, se amenajează și o piață de pește unde se vor și prepara produse proaspete – pentru cei dintre noi care nu mai au răbdare până acasă, a scris Radu Mihaiu pe Facebook.
Primarul încă în funcție spune că modernizarea zonei Obor este o investiție publică făcută „cu cap”. Astfel, va atrage investitori private care vor pune la bătaie mai mult de 10 milioane de lei.
Investițiile publice făcute cu cap atrag după ele și investiții private ale mediului de afaceri. În acest caz vorbim de o investiție privată de peste 10 milioane de lei care va duce piața la un nou nivel, a explicat edilul.
Ca de obicei, cetățenii s-au împărțit repede în două tabere. Cei care se bucură că zona va avea iz de civilizație, și cei care privesc proiectul cu scepticism. Veșnica problemă rămâne însă cea a locurilor de parcare.
Ar fi interesant de văzut cine e proiectantul și ce alte realizări profesionale are… să pui parcare între cele două hale? numai de noxe și trafic printre cei care fac piața nu era nevoie acolo, spune un bucureștean.
Niște copaci ceva? Dar nu pentru mașini, pentru oameni. De protestul oamenilor care stau în blocul de lângă piață ați ținut cont? Lărgirea străduței aferente blocului și acele parcări vor crea disconfort fonic pentru oamenii care locuiesc în acele blocuri. Este de înțeles că unii oameni vor să vină cu mașina la cumpărături, însă sigur se pot găși alte soluții de parcări – subterane sau supraetajate. Bucureștiul nu are loc de parcări la nivelul solului, este deja sufocat. Acest proiect nu va face decât să îi știrbească caracterul a ceea ce este și chiar ce era când era Târgul Moșilor – atunci era un un timp și loc bun de petrecut timpul, când era și târg și bâlci. Unde este spațiul pentru mișcare, printre mașini? a întrebat altcineva.
Problema locurilor de parcare nu ar fi atât de acută, dacă oamenii chiar ar folosi locurile create în piață. Ca să nu plătească 5 lei parcarea subterană a Pieței Obor sau 3 lei cea de la Veranda Mall, mulți preferă să își lase mașinile pe unde-apucă.
Ieri la ora 8 și ceva, prima bandă din dreptul pieței de pe Ziduri Moşi era blocată, iar parcarea subterană goală. Locuri sunt, doar că oamenii nu le folosesc, a spus un bucureștean.
Unii locuitori care stau în Sectorul 2 de o viață sunt de părere că toate aceste schimbări de la Piața Obor au un scop ascuns.
Pe ultima sută se întâmplă multe… bune, rele… rămânem cu gunoi stradal, cu parcări nerezolvate, cu Poliția Locală ineficientă, inexistentă, cu șocul că în acest proiect autorizat în final este vorba de One??
Vor trece mașini prin mijlocul pieței? Nu înțeleg nimic din aceste imagini. Și de cine au fost create? One United? au întrebat bucureștenii.
Primaru Radu Mihaiu le-a răspuns că proiectul nu are nicio legătură cu noul cartier rezidențial care se va construi pe terenul fostei fabrici Aversa.