Și dacă ai trăit vremurile cu asemenea pustietate de mașini pe Magheru, parcă tot nu îți vine să crezi că a existat cu adevărat.
În anul 1960, de când este această imagine, numărul de mașini din București era realmente minuscul. Bucureștenii, și ei semnificativ mai puțijni decât în ziua de azi, ajungeau dintr-o parte în alta a orașului îndeosebi cu mijloace de transport în comun: tramvaie, autobuze, troleibuze.
Iar fotografia de pe Bulevardul Magheru este de la începuturile transportului cu troleibuzul prin București. Abia trecuseră zece ani și un pic de când prima linie de troleu era inaugurată în București. Nu, n-aveau drum pe-aici prin poză😉, primul traseu – pe care circulau troleibuze sovietice MTB-82 – făcea legătura între Piața Victoriei și Hipodrom (Piața Presei zin ziua de azi)
În 1956, amintește Metrou Ușor, era inaugurată a doua linie de troleibuze din București (linia 84, cafre făcea legătura între Șoseaua Iancului și Palatul Cotroceni).
În aceeași perioadă, STB-ul de atunci dădea în folosință liniile de troleibuz 82 și 83, care circulau pe la Piața Universității, asigurând legătura Aeroportului cu Piața de Flori (nordul Pieței Unirii de astăzi). În final, axa est-vest a fost dată în folosință în anul 1957.
Una peste alta, anii 60’ reprezintă perioada în troleibuzele au înlocuit tramvaiul din zona centrala a orașului.
Șirul lung de troleibuze și câtreva autobuze din această imagine păstrată în arhiva istorică Agerpres trece prin față pe la Ciclop (peste drum e Lido), o extraordinară clădire din București.
A fost prima clădire din Europa echipată cu sistem anti-cutremur pe role, prima parcare supraetajată din România și, practic, a dat tonul în arhitectura modernistă din București.
Povestea garajului Ciclop este una specială, este legată de numele lui Dumitru Marinescu Bragadiru, al doilea cel mai bogat român din interbelic, după Cantacuzino și o poți citi în întregime mai jos:
Mai jos, clădirea Ciclop în imaginea originală Agerprs, fără colorizare AI.