Stația de metrou Titan se deosebește de restul celor din București prin design-ul unic, având totodată o poveste unică în spate. „Nava spațială” din subteranul Sectorului 3 a fost un proiect extrem de îndrăzneț și anevoios, care a impresionat și care a dat de asemenea bătăi de cap arhitecților și constructorilor, fiind realizată în patru ani. Rezultatul este unul aparte, stația Titan fiind și în prezent un punct de atracție pe harta din subteranul Bucureștiului.
Putem să afirmăm cu lejeritate că stația Titan este stația din subteranul metroului bucureștean care are și în prezent, la mai bine de patru decenii de la inaugurare, cel mai mare „wow factor” printre călători, datorită aspectului său impunător, care se datorează în cea mai mare măsură tavanului sub formă de boltă.
Tocmai bolta de deasupra peroanelor a fost și ce a dat cele mai mari bătăi echipelor care au lucrat la acest proiect, conform Zile și Nopți. Proiectul pentru această stație de pe magistrala M1 a atras aprecierea soților Ceaușescu prin aspectul impunător și prin materialele robuste utilizate: betonul, oțelul și sticla, care au avut nevoie de lucrări minime de mentenanță de-a lungul ultimelor patru decenii.
Stația de Metrou Titan se deosebește de restul stațiilor din București și prin tehnica de realizare, respectiv înghețarea solului. Această tehnică, folosită pentru prima dată aici, i-a ajutat pe constructori să realizeze săpăturile necesare pentru construirea stației deși solul din această zonă este unul potrivnic. Spunem potrivnic deoarece este un sol argilos, foarte maleabil și deloc prietenos proiectelor de mari dimensiuni, cu atât mai mult celor care necesită săpături intense în subteran. Cum a fost rezolvată această problemă? Simplu, prin injectarea unor cantități enorme de azot lichid în sol, care au transformat preț de 90 de zile pământul argilos în permafrost, o tehnică folosită și în alte părți de pe Glob cu succes înainte la construirea stațiilor de metrou.
Deși a fost o procedură foarte costisitoare, aceasta s-a dovedit eficientă, solul înghețat fiind exact de ce aveau nevoie echipele de pe șantier pentru a săpa tunelurile stației de metrou Titan. În momentul în care solul s-a dezghețat tunelurile erau deja săpate, însă forma lor cilindrică a fost concepută special pentru a elimina riscul de surpare, design-ul stației fiind nu doar atrăgător, dar având și o importanță structurală ridicată.
Lucrările au durat în total patru ani, făcând din stația de metrou Titan una dintre cele mai îndelung aflate în construcție. Totodată însă, această stație nu a trecut niciodată prin lucrări de renovare sau de consolidare, fapt care este în același timp un o dovadă a durabilității, dar și o problemă pentru Metrorex, deoarece pe alocuri pot fi observate fisuri și locuri prin care apa își croiește drum, mai ales în zilele ploioase