FOTO | Domnul nostru Nicușor (cu caschetă), încântat pe Șantierul Linia 5, unde se montează noi șine de tramvai. Aici, se modernizează vreo 5 km. Praf mai sunt cam 45

20 iun. 2024
4659 afișări
FOTO | Domnul nostru Nicușor (cu caschetă), încântat pe Șantierul Linia 5, unde se montează noi șine de tramvai. Aici, se modernizează vreo 5 km. Praf mai sunt cam 45
FOTO | Domnul nostru Nicușor (cu caschetă), încântat pe Șantierul Linia 5, unde se montează noi șine de tramvai. Aici, se modernizează vreo 5 km. Praf mai sunt cam 45 | Sursa foto: PMB

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, face în dimineața asta un update de status de la șantierul de la linia 5, acolo unde, în februarie, a început modernizarea unui tronson de puțin peste 4 kilometri de cale de rulare.

Și publică, pe pagina sa de Facebook, informații despre stadiul lucrărilor, însoțite de poze grăitoare, din care prima și cea mai guralivă este imaginea foarte artistică în care domnia sa se află pe o bucată din tronsonul în lucru pe care, ca mâine, vor fi șine noi.

 FOTO | Domnul nostru Nicușor (cu caschetă), încântat pe Șantierul Linia 5, unde se montează noi șine de tramvai. Aici, se modernizează vreo 5 km. Praf mai sunt cam 45
Sursa foto: Nicușor Dan/Facebook

Despre stadiul lucrărilor de modernizare de la linia 5, Nicușor Dan spune că au fost executate aproape jumătate, ceea ce înseamnă că a fost montată calea de rulare pe o lungime de 2,4 kilometri și că a început montarea noile șine de tramvai de pe traseul așa-numitului Tramvai al Corporatiștilor:

Aceasta este una dintre cele mai lungi şi importante linii, care leagă Centrul de zona de Nord a Capitalei. Lucrările au început în februarie, termenul de execuție este de un an, dar suntem optimiști că vor fi finalizate mai repede.

Nicușor Dan, de pe șantierul de la linia 5: În curând, toate șinele vor fi fost modernizate

Bucata de traseu pe care se lucrează are o lungime de 4,25 kilometri, un tronson cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

Pe lângă schimbarea căii de rulare, pe această bucată din Linia 5 vor fi modernizate 17 peroane, care vor fin adaptate la tramvaiele Imperio. De asemenea, va mai fi construit încă un peron. Au fost amplasați 51 de stâlpi noi, dar mai sunt de pus încă 100.mai spune Nicușor Dan, care completează:.

Se lucrează concomitent din ambele capete, dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare spre strada Barbu Văcărescu și dinspre Podul Băneasa spre strada Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu. 

Acesta este primul șantier deschis în proiectul e reabilitare de infrastructură de tramvai din București, unde sunt 50 de kilometri de șine cu probleme – unele extrem de mari și de grave.

Nicușor Dan mai spune că, în curând, vor fi deschise și alte astfel de șantiere, astfel încât în București „nu vor mai exista linii nemodernizate în București.”

Cât de curând va fi „în curând va fi bine”

Teoretic, toate bune, frumoase și promițătoare, problema e ambiguitatea formulărilor de tipul „în curând”. Căci, dacă deschide vechi sertare cu declarații și promisiuni, descoperim cum, fix acum doi ani, primarul general Nicușor Dan spunea că „în 2 ani nu vom mai avea linii nemodernizate”. Adică exact, dar exact acum, în vreme ce primarul general ne oferă fotografii cu dumnealui încântat de la primul șantier deschis în București pentru reabilitarea șinelor de tramvai, unde se schimbă 4 km și un pic de șine, totalul liniilor vechi și praf întinzându-se pe vreo 50 de kilometri.

În anul 2022, când Primăria Capitalei lansa licitația pentru modernizarea a 50 de km de linie de tramvai, Nicușor Dan spunea exact așa:

Vă anunț lansarea licitației pentru reabilitarea a 16 linii de tramvai. Ele totalizează 50 de km. Peste 2 ani Bucureștiul nu va mai avea linii de tramvai nemodernizate, asta înseamnă o viteză sporită pentru tramvaie, asta înseamnă că autobuzele, pe porțiunile pe care le au comune cu tramvaiele vor putea să aibă linie unică pe aceste linii de tramvai. Asta înseamnă că nu vom mai avea avarii, cum avem acum foarte des.

Azi, când trăim momentul „peste doi ani”, zilnic sunt linii de tramvai blocate din cauza șinelor vechi care se dilată. Sau deraiează tramvaie pe șinele vechi și rupte.

Pe același subiect:

  1. FOTO | Șinele rupte și dilatate, problemă gravă în traficul din București, în această vară extrem de fierbinte. Imagini incredibile de pe Batiștei și Vasile Lascăr

 

Cookies