FOTO | Cum arată „Tunelul Alina”, pe unde o să mergem când o să mergem și noi pe autostradă de la București la Sibiu. E gata 1 km, deci un pic mai puțin decât la „sora” Daniela

22 dec. 2024
2023 afișări
FOTO | Cum arată „Tunelul Alina”, pe unde o să mergem când o să mergem și noi pe autostradă de la București la Sibiu. E gata 1 km, deci un pic mai puțin decât la „sora” Daniela
FOTO | Cum arată „Tunelul Alina”, pe unde o să mergem când o să mergem și noi pe autostradă de la București la Sibiu. E gata 1 km, deci un pic mai puțin decât la „sora” Daniela. Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Avansează șantierul Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș. Constructorul a atins o bornă importantă: Tunelul Alina a ajuns la 1000 de metri, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Prin „Tunelul Alina” o să mergem, în viitor, pe autostradă de la București la Sibiu

Noua bornă importantă a fost atinsă sâmbătă, 21 decembrie 2024.

Și Tunelul Alina a ajuns la 1000 metri
Pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, constructorul a atins astăzi o nouă bornă importantă, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe pagina de Facebook.

Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Stadiul lucrărilor la această secțiune a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, cât s-a forat pentru Tunelul Alina și cât s-a forat pentru Tunelul Daniela:

  • Au fost forați 1000 de metri și în Tunelul Alina pe sensul de mers Pitești-Sibiu. În total, vor fi forați 1342 de metri;
  • În același timp Tunelul Daniela a ajuns la 1160 de metri din totalul de 1350 de metri. Aici continuă  turnarea betonului final al structurii de rezistență pe porțiuni de 12.5 metri folosind Sistemul automat de cofrare și turnare.

Pe acest lot al Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, Tigveni – Curtea de Argeș, se construiește primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză. Tunelul este pe sub Dealul Momaia din județul Argeș și are 2 fire principale separate și paralele, câte unul pentru fiecare sens de mers, denumite:

  • Tunelul Daniela, pentru sensul de mers dinspre Sibiu spre Pitești,
  • Tunelul Alina, pentru sensul de mers dinspre Pitești spre Sibiu.

În șantier sunt mobilizați 650 de oameni. De asemenea, aici sunt și 210 utilaje și echipamente de construcții, a mai spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

De lucrări se ocupă PORR Construct SRL, pe o lungime de 9,86 km. Contractul are o durată de 60 de luni (16 luni pentru proiectare, 44 de luni pentru execuția lucrărilor). Contractul are o valoare de 1,678 miliarde de lei, fără TVA, iar banii provin din Programul Transport (PT). Conform termenului, acest drum trebuie să fie dat în trafic în anul 2027.

Tunelul rutier va avea denumirea oficială „Tunel Curtea de Argeș”.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies