Chiar dacă Dâmbovița nu este încă un râu navigabil, iar pe lacul morii nu te poți plimba cu o ambarcațiune, primele semne că Bucureștiul va avea port par să fi apărut deja: oamenii au trecut de la mașini lăsate aiurea pe străzile din Capitală, la bărci parcate la trotuar pe o strada din Sectorul 3.
Nu există bucureștean care să nu fi dat prin oraș de o mașina care e parcată neregulamentar și care sa-i fi stat în drum. Pe străzile, bulevardele și aleile din București este plin de mașini lăsate pe stânga și pe dreapta, indiferent de oră și anotimp.
Parcările blocurilor sunt și ele la fel de aglomerate, fiind mult mai puține decât numărul mare de vehicule aflate în Capitală. Cu toate astea, din când în când dăm peste o noutate în materie de vehicule parcate aiurea. Nu în fiecare zi vezi o bărcuță parcată în fața porții, așa cum a văzut un bucureștean în Sectorul 3.
„Princess Anna”, așa cum este denumită ambarcațiunea, sta liniștită pe remorca sa așteptând, cel mai probabil, să fie dusă la apă.
Barca parcată la trotuar a fost observată pe Strada Vasile Voiculescu, iar imaginea a fost mai apoi postată pe pagina de Facebook „Mizeria din Sectorul 3”. Iată imaginile:
Ai o barcă. Unde o parchezi ? Strada Vasile Voiculescu.
PS. Dacă vine vreun muson, ai cu ce să circuli prin oraș.
Postarea a strâns zeci de reacții și câteva comentarii. Părerile celor care au văzut imaginile sunt împărțite, unii considerând că nu încurcă cu nimic:
Nu ai mai multe drepturi decât alții! Și tu ai dreptul la barcă, și el, și eu, și toți.. nu văd care-i problema (ta) aici.
Alte persoane s-au arătat deranjate de faptul că proprietarul nu a fost sancționat:
Aici nu există semnul cu „Parcarea interzisa, se ridica bărcile între orele 14:00 – 16:00 pentru curățenie?” Are pavele la poarta, proprietarul o fi cunoștința lui Negoiță cred 😃 . Și-a cumpărat locul plătind la pavele.
Discuțiile despre realizare unui canal de la București la Dunăre nu sunt noi. Acestea au o istorie îndelungată, primele mențiuni fiind chiar din 1864. La o distanță de 65 de ani, adică în 1929, Parlamentul României a adoptat o lege care prevedea transformarea Capitalei în port la Dunăre. Cu toate astea, nimic nu s-a materializat.
În 1984, după inaugurarea Canalului Dunăre-Marea neagră, au început lucrările București-Dunăre. După 1989, proiectul a fost abandonat, iar în 1994, canalul a intrat oficial în conservare. De-a lungul timpului au existat mai multe încercări și proiecte care vizau realizarea unui astfel de canal și port în București, însă toate au rămas doar discuții.
Tema a început să fie dezbătură recent, în perioada campaniei electorale pentru alegerea primarilor, iar cel mai recent proiectul a fost menționat în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru regiunea București-Ilfov.
Mai multe detalii în articolul: