FOTO | Ce se mai întâmplă pe A1, viitoarea autostradă pe care o să mergem de la București la Sibiu. Secțiunea 2 (Boița – Cornetu) trece prin munți și e cea mai grea
FOTO | Ce se mai întâmplă pe A1, viitoarea autostradă pe care o să mergem de la București la Sibiu. Secțiunea 2 (Boița - Cornetu) trece prin munți și e cea mai grea | Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scriosteanu
Irinel Scrioșteanu, a anunțat care este la acest moment stadiul lucrărilor la Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), cea pe care vom putea merge de la București direct până la Sibiu. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a fost personal pe șantier pentru a verifica evoluția.
Care este stadiul lucrărilor la Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1)
Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), cea cuprinsă între comuna Boița și Cornetu, este cea pe care se va afla și viaductul Boița, cu o lungime de 650 de metri.
Sâmbătă, 1 februarie 2025, Irinel Ionel Scrioșteanu a mers pe șantier pentru a vedea care este stadiul lucrărilor la acest moment. Astfel că, secretarul de stat a transmis că au fost realizate următoarele:
au fost forați, armați și turnați piloții pentru 9 din cele 12 infrastructuri,
au fost realizate fundațiile pilelor și culeelor pentru 6 din cele 12 infrastructuri,
se execută lucrări de realizare a elevațiilor pilelor, fiind finalizate pentru 2 infrastructuri,
au început lucrările de realizare a riglelor,
au început lucrările de realizare a drumurilor tehnologice și a platformelor de lucru pentru accesul la tunelurile Robești și Balota, dar și la următoarele 4 viaducte, de la începutul proiectului, sens Boița-Pitești.
Scrioșteanu a transmis și că etapa de proiectare se află în curs de finalizare, iar pentru aceasta:
documentația tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire este finalizată și urmează a fi avizată pentru 2 tuneluri (Robesti și Balota) și 4 viaducte (viaductele 2, 3, 4, 5 dinspre Boița),
studiul geotehnic pentru sectoarele 2, 3 și 4 este predat spre aprobare,
proiectul la nivel PAC pentru sectorul 2 și 3 va fi predat, către beneficiar, în vederea avizării, în maximum 2 săptămâni,
proiectul la nivel PAC pentru sectorul 4 va fi predat, către beneficiar, in vederea avizării, în maximum 40 de zile.
Conform informațiilor oferite de Scrioșteanu, este nevoie ca etapa de proiectare să fie finalizată cât mai repede:
Având în vedere importanța construcției acestui lot, respectiv finalizarea lui, este necesar să se încheie cât mai repede această etapă de proiectare și constructorul să înceapă, rapid, cât mai multe fronturi de lucru, în așa fel încât secțiunile 2 și 3 ale autostrăzii Sibiu-Pitesti să se finalizeze concomitent sau la o distanță, în timp, rezonabilă.
Contractul pentru această secțiune a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești prevede realizarea a:
31,33 km de autostradă,
49 de poduri și viaducte,
7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m,
1 ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va supratraversa râul Olt, calea ferată și DN7.
Secțiunea face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în „Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România”. Se asemenea, această cuprinde cele mai complexe lucrări. Sunt datorate zonei montane pe unde va trece autostrada, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a anunțat că au fost reluate lucrările la DN1A-Mogoșoaia. Acest proiect presupune lărgirea la 4 benzi a segmentului ce este cuprins între
Au reînceput lucrările pe șantierul de modernizare a Centurii Capitalei-Sud, între Autostrada A1 și DN5, iar Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Transporturi, anunță care este
Un incendiu auto a izbucnit cu puțin timp în urmă pe Autostrada A1 București – Pitești, chiar la intrare în Capitală. Sunt degajări mari de fum. Centrul InfoTrafic a anunțat că