FOTO | Călătorie cu metroul până în 1985, cu oprire în stația Titan, probabil cea mai spectaculoasă stație Metrorex. Nu există niciun stâlp pe care să se sprijine bolta uriașă

14 feb. 2024
16874 Afișari
FOTO | Călătorie cu metroul până în 1985, cu oprire în stația Titan, probabil cea mai spectaculoasă stație Metrorex. Nu există niciun stâlp pe care să se sprijine bolta uriașă
FOTO | Călătorie cu metroul până în 1985, cu oprire în stația Titan, probabil cea mai spectaculoasă stație Metrorex. Nu există niciun stâlp pe care să se sprijine bolta uriașă | Sursa foto: Agerpres

1981 este anul în care primul tren a oprit în stația de metrou Titan, probabil cea mai spectaculoasă dintre stațiile Metrorex. 1985 este anul în care a fost făcută această fotografie.

Cu metroul până în Bucureștiul din 1985

Este un spațiu subteran absolut impresionant – imens, cu un uriaș tavan boltit care, aparent paradoxal, n-are absolut niciun stâlp de susținere.  Un spațiu neașteptat de mare și larg deschis, în comparație cu aproape orice altă stație.

Planul ambițios de la bun început, din faza de proiectare, la cucerit pe Ceaușescu (pe la care trecea orice întru aprobare), dar era mare provocare inginerească dominantă: cum faci bolta uriașă fără niciun de susținere?

Pentru construirea stației de metrou Titan, pământul de sub IOR a fost înghețat

Lucrările la construirea stației Titan au început în 1977, iar provocarea cea mare – bolta fără stâlpi – a fost rezolvată cu o soluție folosită atunci o în premieră în România: înghețarea solului.. Zile și Nopți scrie că pământul din zonă – mai precis, de sub parcul IOR, a fost transformat în permafrost pentru o perioadă de 90 de zile, iar acest lucru a fost realizat prin injectarea de azot lichid direct în sol.

După 4 ani, în decembrie anul 1984, stația de metrou Titan – cu peronul pe partea stângă 😉 –  era dată în folosință.

Stația se află la intersecția dintre strada Liviu Rebreanu și Bulevardul Nicolae Grigorescu, în apropiere de Parklake Mall și Parcul IOR. Se află pe Magistrala 1 (M1), cea colorată, de regulă, în galben pe harta metroului București; magistrala 1 este mai veche linie a metroului Bucureștean, pe tronsonul 2 al acesteia.

M1 a fost deschisă oficial pe 19 decembrie 1979 și esteun fel de contură subterană a care înconjoară centrul orașului. Lungimea M1 este de un pic peste 30 de kilometri și are 22 de stații, una dintre ele fiind Titan.

Îți recomandăm să citești și:

Cookies