FOTO | Au început lucrările pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A, între Centura București și intersecția dintre Șoseaua Chitila și Parc Mogoșoaia

10 iul. 2024
37550 afișări
FOTO | Au început lucrările pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A, între Centura București și intersecția dintre Șoseaua Chitila și Parc Mogoșoaia
FOTO | Au început lucrările pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A, între Centura București și intersecția dintre Șoseaua Chitila și Parc Mogoșoaia. Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că au început lucrările pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia.

Irinel Ionel Scrioșteanu spune ce lucrări s-au făcut până acum, dar și ce lucrări se fac în zonă pentru acest proiect.

Scrioșteanu: Au început lucrările pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A din zona Mogoșoaia

Scrioșteanu spune că a fost marți, 9 iulie 2024, pe șantierul de la DN1A la Mogoșoaia, însoțit de primarul ales al localității.

Secretarul de stat a ținut să anunțe că au început lucrările pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A între Centura Capitalei și intersecția Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia.

Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Care este situația în acest moment:

  • Este finalizată organizarea de șantier;
  • Se fac lucrări de decopertare vegetală și defrișare a arborilor din amplasamentul lucrării;
  • Se fac lucrări de marcare și delimitare a zonelor de lucru;
  • Au început să fie realizate platformelor necesare pentru instalarea utilajelor de foraj a piloților;
  • A fost făcută semnalizarea rutieră provizorie în amplasamentul șantierului.
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Ce lucrări se fac aici, conform contractului

Conform contractului, aici vor fi executate următoarele lucrări:

  • Lărgirea la 4 benzi de circulație x 3,5 m;
  • Lungime traseu 1,28 km;
  • Trotuare, cu o lățime de 2,5 m;
  • Zonă mediană de 1 m;
  • Zonă verde;
  • Pasaj pietonal subteran:
    • amplasat vis-a-vis de intrarea în Parcul Mogoșoaia,
    • dotat cu scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces.
  • Pasaj pietonal suprateran:
    • amplasat în nordul podului CF 700,
    • dotat cu 2 lifturi și 2 scări fixe,
    • va fi amplasată și o stație de transport în comun la doi pași de pasaj,
    • va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN1A.
  • Amenajarea a 3 intersecții la nivel:
    • intersecție DN1A cu DNCB,
    • intersecție DN1A cu Șoseaua Chitila,
    • intersecție DN1A cu Strada Valea Parcului.
  • Lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale:
    • rețea nouă de canalizare pluvială cu o lungime totală de 1250 m,
    • sistem de rigole carosabile pe ambele părți ale drumului,
    • bazin de colectare a apelor, prevăzut cu grup de pompare și conductă de refulare.
  • Lucrări de consolidare;
  • Lucrări pentru siguranța circulației;
  • Amenajări peisagistice pentru spațiile verzi.

De asemenea, aici va fi realizat primul nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București:

care reprezintă un exemplu de bună practică și colaborare cu autoritățile locale, explică secretarul de stat în Ministerul Transporturilor într-o postare pe Facebook.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies