Odinioară, în București lumea se înghesuia la patinoare odată ce vremea se răcea serios afară. Fie în găști de băieți, fie cupluri sau grupuri de fete, bucureștenii care erau încrezători pe gleznele lor nu se dădeau deoparte când venea vorba de patinat, dovadă fiind înghesuiala din această imagine surprinsă acum șase decenii pe Patinoarul Floreasca din nordul Capitalei. Mai mult, ca un cadou, fotograful a „prins” în cadru și un autobuz foarte rar, un Ikarus model 55, cunoscut pentru design-ul său unic.
Patinoarele erau la mare căutare în sezonul rece din Bucureștiul de odinioară. Dovadă stau fotografiile de epocă surprinse în deceniile trecute în care se poate vedea cum lumea se înghesuia să patineze pe gheață indiferent dacă vorbim despre cadre făcute pe timp de zi sau de noapte, înainte sau după ce a fost instalată mantinela ce mărginea traseul.
Deși în prezent nu mai există, patinoarul a fost unul care a fost apreciat și frecventat de multe generații de tineri puși pe șotii, cupluri de amorezați sau fete dornice să patineze. Desigur, nu sunt puțin, asta dacă judecăm după secțiunea de comentarii vastă de la postarea paginii Caleidoscop de pe Facebook:
În imagine, în fundal se poate vedea unul dintre cele mai frumoase autobuze care au circulat vreodată în București: Ikarus 55, model produs în Budapesta, care la vremea lui a făcut furori datorită design-ului său unic și a amplasamentului ingenios al motorului în spatele autobuzului. Se estimează că în România au fost achiziționate începând cu anul 1954 nu mai puțin de 41 de autobuze Ikarus,
La lansare, modelul fusese apreciat în toată Ungaria, devenind vedetă și la saloane auto cu renume precum cele de la Geneva sau Paris, unde a fost admirat și unde a câștigat premii, fiind considerat un autobuz cu aspect american, dar în același timp cu un design aparte, unic. Prin urmare, fabrica Ikarus nu a stat mult pe gânduri și l-a lansat pe piață în scurt timp de la punerea pe drumuri a modelelor experimentale.